۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 766930

بر طبق تحقیقات انجام شده از میان روش هایی که موجب بهبود خواب تا سلامت مغز می شود خواندن است. همانطوری که میوه، سبزیجات، مواد مغذی مصرف می کنید یا ورزش می کنید تا سالم بمانید کتاب خواندن نیز یکی از روش های موثر است.

معرفی برترین نویسندگان جهان

بهترین کاری که می توانید انجام دهید و موجب سلامت مغز شما خواهد شد کتاب خواندن است.

برای خرید کتاب می توانید به سایت آسیا بوک مراجعه نمایید و کتاب های مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

معرفی برترین نویسندگان جهان

ویلیام فاکنر :

ویلیام فاکنر نویسنده و رمان نویس مشهور آمریکایی است. او در سال ۱۸۹۷ در ایالت میسی سی پی متولد شد که از همان کودکی علاقه ی زیادی به شعر و ادبیات داشت.

او در سن ۲۵ سالگی شعری به نام پرتره را در مجله ی معروفی به چاپ رساند. کم کم اشعار او شناخته شد و مدتی به شعر گفتن پرداخت اما پس از مدتی به سمت نویسندگی رفت و شروع به نوشتن داستان های کوتاه و بلند کرد.

او در طول زندگی خود یعنی از سال های ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۲ توانست ۱۹ رمان، ۳ کتاب شعر، یک نمایش نامه و ۳ مجموعه داستان به چاپ رساند. او با منتشر کردن آثارش توانست جایزه ی نوبل ادبیات و پولیتزر را دریافت کند.

از معروف ترین رمان های او می توان به رمان خشم و هیاهو اشاره کرد که در سال ۱۹۲۹ منتشر شد.

این رمان در رتبه ی ششم صد کتاب برتر انگلیسی بر طبق نظر کتابخانه ی مدرن قرار دارد.

از دیگر آثار او می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 پشه‌ ها

 سارتوری

 معبد

 این اعداد سیزده

 شاخه ی سبز

نخل های جنگلی

هملت

مزاحم دربار

مجموعه ی داستان های کوتاه

گل سفید

یک افسانه

جنگل بزرگ و عمو ویلی

گور به گور

روشنایی در ماه اوت

· هنریک ایبسن :

هنریک ایبسن شاعر، نمایش نامه نویس نروژی است. او در ۲۰مارس ۱۸۲۸ در اسکین متولد شد.

او یکی از بزرگ ترین استادان هنر تئاتر بوده است. او بیشتر از ۳۰ نمایش‌ نامه نوشته است.

از نمایش نامه های او می توان به امپراتور و گالیله، خانه ی عروسک، دشمن مردم، مرغابی وحشی، هداگابلر، جان گابریل بورکمن، ستون های جامعه، بانوی دریایی، استاد معمار، اشباح اشاره کرد.

· ویلیام شکسپیر :

ویلیام شکسپیر شاعر، غزل سرا و نمایشنامه نویس انگلیسی است که در سال ۱۵۶۴ در شهر ایوان انگلیس متولد شد.

او بزرگ ترین نمایش نامه نویس تاریخ انگلیس است. از او ۳۹ نمایش نامه، ۱۴۵ غزل واره و دو قصیده مانده است. او پرکارترین نویسنده ی قرن پانزدهم به شمار می رود.

او در ۱۸ سالگی با دختری به نام هثوی ازدواج کرد و صاحب دو دختر و یک پسر شد.

نمایشنامه های او شامل دو بخش تراژدی و کمدی هستند.

نمایشنامه های تراژدی :

شاه لیر، هنری ششم، اوتللو، هملت، جولیوس سزار، آنتونی و کلئوپاترا، کوریوانوس، رومئو و ژولیت، مکبث

نمایشنامه های کمدی :

رویای شب نیمه ی تابستان، تاجر ونیزی، شب دوازدهم، حکایت زمستان، درد بیهوده ی عشق، دو نجیب زاده ی ورونایی، رام کردن زن سرکش، کمدی اشتباهات و هیاهوی بسیار برای هیچ

· گوته :

یوهان ولفگانگ گوته در سال ۱۷۴۹ در فرانکفورت متولد شد. او نقاش، رمان نویس، درام نویس آلمانی است.

او یکی از افراد برجسته ی ادبیات جهان به شمار می رود.

پدر او وکیل بود و او توانست دوران کودکی خود را به بهترین شکل طی کند و او توانست به زبان های لاتین، یونانی، ایتالیایی، انگلیسی، عبری را بیاموزد.

از آثار او می توان به نغمه های رومی، اگمونت، فاوست، خویشاوندی های اختیاری، سفر نامه ی ایتالیا، دیوان غربی-شرقی، رنج های ورتر جوان،

ایفی ژنی اشاره کرد.

· داستا یوفسکی :

فئودور میخاییلوییچ داستا یوفسکی در سال ۱۸۲۱ متولد شد. پدر او یک پزشک موفق بود که در سن پترزبورگ و مسکو او را به مدرسه فرستاد و به خوبی آموزش دید. بعد از این که او تحصیلات خود را به پایان رساند به عنوان مهندس مشغول به کار شد اما بعد به قمار پرداخت و پول خود را از دست داد.

 او با نویسندگان رادیکال پیوند ارتباط داشت ولی دولت آن گروه را از بین برد و یوفسکی را دستگیر کردند و به اعدام محکوم شد اما او بخشیده شد و ۴ سال به سیبری تبعید شد.

بعد از گذشت ۴ سال شروع به نوشتن کرد.

از رمان های او می توان به بیچارگان، همزاد، خانم صاحبخانه، نیه توچکا، رویای عمو، آزردگان، جنایات و مکافات، قمار باز، ابله، همیشه شوهر، جن زدگان، جوان خام، برادران کارامازوف، خاطرات خانه ی اموات، یادداشت های زیر زمینی اشاره کرد.

از داستان های کوتاه او می توان به در پانسیون اعیان، شوهر حسود، همسر مردی دیگر، درخت کریسمس و ازدواج، شب های روشن، قهرمان کوچولو، کروکدیل، نازنین، دلاور خردسال، ماری دهقان، رویای آدم مضحک، بوبوک، دزد شرافتمند، آقای پروخارچین، نازک دل، یک داستان کثیف، رمان در نه نامه، درخت کریسمس بچه های فقیر اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.