به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی روزهای اخیر در فارس هر ساعت بیش از یک قربانی گرفته و تاکنون تعداد فوت شدگان این بیماری در این استان از عدد ۶۲۰۰ نفر عبور کرده است.

کرونا در فارس هر ساعت بیش از یکنفر را می‌کشد

به گزارش قدس آنلاین، سید روح‌الله حسینی بیان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۴۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۷۹ هزار و ۱۶۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶۲ هزار و ۷۷۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۴ هزار و ۸۳۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۱۴ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۳۶۳ هزار و ۶۴۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز چهار هزار و ۲۱۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۶۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: متاسفانه با فوت ۲۸ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، به ۶ هزار و ۲۰۴ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با تاکید بر جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر کروناویروس توصیه کرد: با جدی گرفتن دستورات بهداشتی در برابر کروناویروس مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضرر و دورهمی‌های خانوادگی، می‌توانیم حافظ سلامتی خود و خانواده باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.