۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 766956

ناسا برای اولین بار یک تاکسی هوایی(eVTOL) را آزمایش می‌کند.

نخستین آزمایش تاکسی پرنده توسط ناسا

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری ایسنا به نقل از آی‌ای نوشت: ناسا بر اساس یک اعلام در وب‌سایت رسمی خود، برای اولین بار در حال آزمایش یک هواپیمای عمود پرواز تمام برقی(eVTOL) است که توسط شرکتی به نام "Joby Aviation" توسعه یافته است. این می‌تواند آغاز یک انقلاب در صنعت هوافضا باشد.

آزمایشات این تاکسی پرنده جدید بخشی از کمپین ملی ناسا برای "پویایی هوایی پیشرفته"(AAM) است که با هدف یافتن و تجزیه و تحلیل شکاف در مقررات و سیاست‌های کنونی اداره هوانوردی فدرال، در تلاش برای ادغام هواپیماهای عمودپرواز در سیستم هوایی ملی انجام می‌شود.

به عبارت دیگر، چندین رویداد با هم هم‌پوشانی دارند، از ارتقاء مهندسی این سیستم پرواز نوپا گرفته تا به‌روزرسانی لجستیکی برای نسل بعدی سرمایه‌گذاری‌های فضایی دولتی و خصوصی از جمله تاکسی‌های پرنده.

قطعا این کمپین چندین سال در چندین مکان مختلف ادامه خواهد داشت، اما آزمایش‌های فعلی این تاکسی پرنده روز جمعه ۱۰ سپتامبر در پایگاه پرواز این شرکت در کالیفرنیا به پایان می‌رسد.

"دیویس هاکنبرگ"، مدیر ادغام ماموریت AAM ناسا می‌گوید: آزمایش توسعه این کمپین ملی یک گام مهم استراتژیک در اهداف ناسا برای تسریع جدول زمانی صنعت AAM است.

وی افزود: این سناریوهای آزمایشی به اطلاع از شکاف در استانداردهای کنونی کمک می‌کند تا از پیشرفت صنعت هوافضا در ادغام وسایل نقلیه AAM در حریم هوایی بهره‌مند شود. ناسا در این دور آزمایش، اطلاعاتی از این تاکسی پرنده که برای خدمات تجاری مسافران طراحی شده است، جمع‌آوری می‌کند و این داده‌ها کمپین ملی AAM را برای اولین مجموعه آزمایش‌های بیشتر با سناریوهای پروازی پیچیده‌تر و وسایل نقلیه صنعتی دیگر در سال ۲۰۲۲ آماده می‌کند.

در حالی که تاکسی پرنده "جابی" سناریوهای آزمایشی خود را پشت سر می‌گذارد، تیم ناسا بر تجزیه و تحلیل حرکت آن، مشخصات صوتی و نحوه ارتباط آن با کنترل کننده‌ها، استقرار مجموعه‌ای شامل بیش از ۵۰ میکروفون، علاوه بر امکانات صوتی متحرک برای مدل سازی مشخصات صوتی این هواپیما در مراحل مختلف پرواز تمرکز می‌کند.

"جو بن بویرت" مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت "Joby Aviation" گفت: کمپین ملی AAM ناسا برای پیشبرد درک علمی و پذیرش عمومی هواپیماهای eVTOL بسیار مهم است. ما بسیار مفتخریم که در ۱۰ سال گذشته با ناسا در زمینه پروازهای الکتریکی همکاری نزدیکی داشته‌ایم و اولین شرکت eVTOL هستیم که در چارچوب این کمپین پرواز کرده است.

هنگامی که کمپین ملی AAM به طور کامل در استانداردهای ملی حریم هوایی گنجانده شود، ناسا انتظار دارد هواپیماهای نسل بعدی eVTOL علاوه بر سایر وظایف در خدمت منافع عمومی، به یک سیستم مقرون به صرفه برای حمل و نقل بار و مسافر تبدیل شوند. این حمل و نقل می‌تواند شامل پهپادهای تحویل بسته، امکانات پزشکی و البته تاکسی هوایی باشد.

کمپین ملی AAM نقش مهمی در تغییر طرز تفکر ما در مورد حمل و نقل هوایی، ترافیک هوایی و نوآوری در هوافضا، چه در ایالات متحده و چه در خارج از این کشور ایفا خواهد کرد و به عنوان یک کاتالیزور برای جامعه عمل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.