روند واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهدمقدس با حضور پررنگ سپاه و بسیج همچنان ادامه دارد و آمار واکسیناسیون روزانه موید این امر است.

تداوم واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد/ سپاه و بسیج با قوت پای کارند

به گزارش قدس آنلاین، روند واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهدمقدس سرعت گرفته است و آمار روزانه تزریق واکسن در این مناطق نیز خود موید این مهم است.

سپاه و بسیج از نخستین روزهای آغاز امر واکسیناسیون در کنار مردم حاشیه شهر مشهد بوده‌اند و اینک نیز این رسالت را به صورت مضاعف دنبال می‌کنند.

بخش زیادی از مراکز واکسیناسیون با پراکنش جغرافیایی مناسب اینک در مناطق حاشیه شهر مشهدمقدس راه‌اندازی شده و از ظرفیت مساجد نیز در این امر خطیر بهره گرفته شده است.

محسن ذاکریان؛ رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در این زمینه اظهار داشت: روزانه ۵ هزار نفر از افراد بالای ۴۰ سال ساکن در نواحی حاشیه شهر مشهد در مقابل ویروس کرونا واکسینه می‌شوند. در حال حاضر این واکسیناسیون در پایگاه فعال سطح حاشیه شهر انجام می‌شود.

وی افزود: از زمان اجرای طرح واکسیناسیون ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق واکسینه شدند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان‌ رضوی تصریح کرد: خوشبختانه بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی حضور پررنگی در جبهه مبارزه با ویروس کرونا داشته‌ و آثار و برکات این حضور در مناطق حاشیه شهر مشهد مشهود و ملموس بوده است.

ذاکریان عنوان کرد: بسیجیان اقشار مختلف جامعه از ابتدای شیوع کرونا در صحنه مبارزه با این ویروس منحوس حاضر بودند و هر یک از این اقشار به سهم خود در مسیر یاری‌رسانی به بیماران کرونایی و آسیب‌دیدگان از کرونا نقش‌آفرین بوده‌اند که یکی از آنها بسیج جامعه پزشکی بوده که نقشی کلیدی در حوزه‌های آموزش، پیشگیری، درمان، معیشت ایفا کرده است.

وی خاطرنشان می‌کند: پایگاه‌های واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در مناطق حاشیه شهر مشهد از ابتدای هفته گذشته فعال شده و در حال حاضر ۸ پایگاه تزریق واکسن کرونا در شهرک شهید رجایی، سیدی، رباط طرق، پنجتن، شهید آوینی، نوده، جاده قدیم قوچان و توس فعال بوده و در هر یک از این پایگاه‌ها ۲۵ نفر شامل ۱۲ تیم ۲ نفره (یک ثبت کننده و یک تزریق کننده) به همراه یک پزشک فعال هستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.