بازیگر سینما بیان کرد: اینکه به عوامل بگویند در طول کار در یک فیلم سینمایی، درصورت ابتلا به کرونا دستمزد دوره بیماری پرداخت نمی‌شود، درست نیست.

عدم پرداخت دستمزد عوامل در طول دوره ابتلا به کرونا درست نیست

به گزارش قدس آنلاین، محسن کیایی بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون درباره تغییر قراردادهای سینمایی گفت: از اواخر سال گذشته تا امروز تنها در یکی از پروژه‌های سینمایی حضور داشتم که هنگام عقد قرارداد، هیچ بندی مبنی بر اینکه در صورت ابتلا به کرونا، دستمزد دوره بیماری پرداخت نمی‌شود، وجود نداشت.

وی ادامه داد: تا امروز هم اگر پروژه‌ای را جلوی دوربین برده باشیم نیز تمام تلاش خود را کرده‌ایم که شرایط مناسب را برای عوامل فراهم کنیم، اگر هم فردی به کرونا مبتلا شود، دستمزد آن کاملاً پرداخت می‌شود.

این بازیگر بیان کرد: من به عنوان یک بازیگر و به دلیل شرایط خاص کاری خود، نمی‌توانم جلوی دوربین ماسک بزنم، حتی با توجه به گریمی که روی صورت دارم پشت دوربین نیز نمی‌توانم از ماسک استفاده کنم، حال تصور کنید در چنین شرایطی به دلیل حضور در یک پروژه به کرونا مبتلا شوم و بعد به من بگویند دستمزد شما را در آن مدت که بیمار بودید پرداخت نمی‌کنیم، مگر چنین چیزی می‌شود؟

وی توضیح داد: البته این را هم باید بگویم این مساله نیز وجود دارد که برخی از دوستان پشت دوربین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اگر در طول پروژه همه عوامل رعایت کرده و تنها زمان خود را در خانه یا کار سپری کنند می‌توان شرایط را کنترل کرد.

کیایی گفت: معتقدم اگر هم قرار است چنین بندی در قراردادها ذکر شود، باید تبصره‌ای برای آن در نظر گرفته شود. البته نمی‌توان یک طرفه قضاوت کرد، در واقع این درست نیست که بگویند چون کرونا گرفتید، پس دستمزد شما در این مدت پرداخت نمی‌شود. از طرف دیگر هم نمی‌شود افراد پروتکل‌های بهداشتی را چه سر فیلمبرداری و چه خارج از آن رعایت نکنند.

این بازیگر در پایان گفت: تاکید می‌کنم در صورتی که چنین بندی در قرارداد ذکر شود باید این مساله نیز در قرارداد آورده شود که در صورتی که فرد به دلیل حضور در پروژه کرونا گرفته باشد،  دستمزدش پرداخت می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.