اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک متاثر از بادهای ۱۲۰ روزه در این استان هشدار سطح زرد (آگاهی) صادر کرد.

هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، هواشناسی خراسان جنوبی اعلام کرد: به‌تدریج از عصر فردا (شنبه) با تقویت تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در این استان پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس تا روز دوشنبه (۱۵ شهریور) وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط مرز شرقی و جنوبی احتمال توفان گرد و خاک را در پی دارد.

منطقه اثر این سامانه اغلب مناطق استان خواهد بود ولی وزش باد در نواحی مرزی خراسان جنوبی از شدت بیشتری برخوردار است.

براساس هشدار هواشناسی احتمال خسارت به پوشش و سازه گلخانه‌ها، سقف‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و دکل‌های برق، آسیب به نهال‌های جوان و شکسته شدن درختان خشک و کهنسال، اختلال در ترددهای جاده‌ای محورهای نوار شرقی استان و احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و بلندی به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد.

بازدید و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، قرار دادن قیم برای نهال‌های جوان و آسیب‌پذیر، در خانه ماندن و پرهیز از سفرهای غیرضروری و رعایت سرعت مطمئنه از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

همچنین در این اخطاریه بر آمادگی دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران برای مواجه شدن با هرگونه خطر احتمالی ناشی از وزش بادهای شدید و کاهش دید افقی تاکید شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.