۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
کد خبر: 767041

معاون وزیر خارجه قطر با بیان اینکه کنار گذاشتن کامل طالبان در این شرایط هیچ فایده ای ندارد، خواستار بهره برداری از سیاست پراگماتیکی شد که این جنبش اخیرا از خود نشان داده است.

قطر: کنار گذاشتن کامل طالبان بی فایده است

به گزارش قدس آنلاین، لولوه بنت راشد معاون وزیر خارجه قطر در مصاحبه با شبکه "سی ان ان" درمورد طالبان گفت، باید فرآیند اعتمادسازی انجام شود. دوحه با شرکای بین المللی خود پیرامون این مساله به توافق رسیده که شتاب در به رسمیت شناختن طالبان ضرورتی ندارد بلکه باید تصمیم خردمندانه تری گرفته شود. گفتگوی سازنده و فرآیند اعتمادسازی بسیار مهم است اینکه از سیاست پراگماتیکی که طالبان تا الان نشان داده، بهره برداری شود. طالبان به جامعه بین الملل نیاز دارد و باید از این مساله بهره برداری شود.

وی افزود: کنار گذاشتن کامل طالبان در این شرایط سودی ندارد به همین دلیل ما باید برای تعامل با آنها دنبال راه های دیگر باشیم آن هم بدون اینکه حقوق زن و استانداردهای بین المللی تضعیف شود. ما معتقدیم یک فرصت واقعی برای هدایت رفتار عمومی طالبان وجود دارد.

بنت راشد گفت: تغییر ایدئولوژی طالبان در صورتی که اتفاق بیفتد ممکن است سالها و دهه ها زمان ببرد اما هدف عملی و روشن ما باید هدایت رفتار عمومی آنها باشد. ما نباید به رفتار آنها در محافل خصوصی خود توجه کنیم بلکه باید محیط عمومی طالبان، رفتار عمومی آنها و منافع کل ملت افغانستان برای ما مهم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.