نماینده مردم قم در مجلس از پیگیری ها برای از سرگیری عملیات ساخت فرودگاه قم خبر داد.

آغاز مجدد ساخت فرودگاه قم / جای خالی سه شهرستان جدید در بودجه ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت گذشته با مجلس همکاری نمی‌کرد، گفت: با اراده و عزم دولت جدید در مسائل مختلف، وضعیت کشور روبه بهبود خواهد رفت.

 او در ادامه با بیان این که در دولت جدید صحبت‌هایی با وزیر راه و شهرسازی مبنی بر از سرگیری عملیات عمرانی فرودگاه قم شده است، گفت: امیدواریم با همکاری و مساعدت وزیر جدید، استان قم نیز دارای فرودگاه شود.

ذوالنوری با اشاره به این که ادامه عملیات عمرانی مونوریل در استان نیز به دلیل هزینه‌های سنگین برای بخش دولتی و نداشتن صرفه اقتصادی برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این برهه از زمان در دستور کار نیست، افزود: سه نظر تخریب، استفاده از جنبه گردشگری در ایستگاه‌های اطراف حرم و متصل شدن به پردیسان و فرودگاه قم وجود دارد که بنده موافق نظر سوم یعنی ادامه راه به پردیسان و فرودگاه هستم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فضای یک هزار و ۵۸۴ هکتاری بافت فرسوده در استان ادامه داد: تنها اصرار بر حفظ آثار باستانی در بین بافت‌های فرسوده استان با رضایت صاحبان آن‌ها است.

ذوالنوری با بیان این که در بودجه امسال، پیش‌ بینی ای برای شهرستان‌های جدید التاسیس در استان قم نشده بود، گفت: امیدواریم در لایحه بودجه سال آینده بودجه مناسبی را برای این شهرها در نظر بگیریم.

او علت توقف مذاکرات را نبود اراده از سوی دولت قبلی برای این کار دانست و گفت: ادامه مذاکرات وین با حفظ استقلال و عزت کشور در دولت جدید انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.