معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: هفته گذشته به اوج پیک پنجم رسیدیم و در چند روز اخیر تعداد بیماران سرپایی مختصری کاهش پیدا کرده است.

تعداد فوتی های کرونا در تهران همچنان بالاست

به گزارش قدس آنلاین، نادر توکلی، با بیان اینکه در چند روز اخیر تعداد بیماران سرپایی که معمولاً شاخص مهمی برای روند بیماری است، رو به کاهش گذاشته، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌ها هم مختصری کم شده است.

وی ادامه داد: تعداد فوتی‌ها همچنان بالا است، چون همیشه دو هفته پس از مراجعه بیماران سرپایی، تعداد بیماران بستری اضافه می‌شود و دو هفته بعد از آن، بیماران بستری بدحال، فوت می‌کنند و آمار فوتی‌ها معمولاً با بیشترین تأخیر کاهش می‌یابد.

به گفته معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در استان تهران آمار بستری‌ها حدود ۹ هزار بیمار در کل بیمارستان‌ها است و بستری‌های جدید در ۲۴ ساعت گذشته زیر دو هزار نفر بوده که از این میزان معمولاً یک چهارم بدحال هستند.

وی ادامه داد: در حاشیه‌های پایتخت برای خدمت به بیماران از بیمارستان صحرایی و سوله‌هامهری بحران استفاده کردیم که این اقدام، مشکل کمبود تخت را تا حد زیادی مرتفع کرد.

توکلی تاکید کرد: البته تا رسیدن به ثبات وضعیت، زمان زیادی نیاز داریم و این به دلیل سهمناک بودن پیک پنجم است؛ بنابراین باید شیوه نامه‌ها همچنان دقیق رعایت شوند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.