طبق تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲ شهرستان‌ راز و جرگلان و مانه و سملقان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

۲ شهرستان خراسان شمالی از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

به گزارش قدس آنلاین، طبق تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک مربوط به وزارت بهداشت، در حال حاضر از مجموع هشت شهرستان خراسان شمالی ۶ شهرستان بجنورد، فاروج، جاجرم، گرمه، اسفراین و شیروان در وضعیت قرمز قرار داشته و شرایط سختی را تجربه می کنند.

عادی انگاری و عدم استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، حضور در دورهمی های خانوادگی و مراسم عزا و عروسی و دید و بازدید ها و مراکز پرازدحام، صرف غذا در رستورانها و تالارهای سرپوشیده و مسافرت از جدی‌ترین عوامل انتقال بیماری است.

بیش از ۳۲ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال در استان واکسینه شدند که ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد،  تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.