رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وضعیت شیوع کرونا در ۲ شهرستان کمیجان و دلیجان از توابع استان مرکزی شدت گرفته و بر اساس آخرین گزارش رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کووید ۱۹، این مناطق در فهرست نواحی پرخطر و قرمز کشور قرار گرفتند.

وضعیت شیوع کرونا در ۲ شهرستان کمیجان و دلیجان شدت گرفت

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود:  ۹ شهرستان استان مرکزی شامل اراک، ساوه، کمیجان، دلیجان، شازند، فراهان، خمین، محلات و خنداب در وضعیت قرمز کووید ۱۹ قرار گرفتند و سه شهرستان زرندیه، تفرش و آشتیان در موقعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هیچ منطقه‌ای در استان مرکزی در خصوص ویروس کرونا کم خطر و یا در شرایط آبی و زرد نیست، اظهار داشت: شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارند باید ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی را جدی تر رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم برنامه واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر انجام واکسیناسیون جامعه هدف انتظار می‌رود افرادی که نوبت دوم تزریق آنان فرا رسیده به شایعات توجه نکنند و در بازه زمانی مشخص شده نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند چرا که تزریق یک دز اثربخشی لازم را ندارد.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.