فرمانده ارتش آمریکا اعلام کرد ایالات متحده آماده پاسخ به هرگونه پرتاب موشک کره شمالی است.

آمریکا به آزمایش‌ موشکی احتمالی کره شمالی واکنش نشان داد

به گزارش قدس آنلاین، ایرنا از خبرگزاری یونهاپ نوشت:

ژنرال "گلن ون هرک" فرمانده فرماندهی شمالی ایالات متحده و فرماندهی دفاع هوایی و فضایی آمریکای شمالی در کنفرانس خبری وزارت دفاع گفت: در صورت تصمیم کره شمالی برای انجام چنین تحریکی، ایالات متحده آماده پاسخ به هرگونه پرتاب موشک از سوی کره شمالی است.

ژنرال ون هرک افزود: من ۲۴ ساعت هفته و ۳۶۵ روز سال آماده هستم، اگر کره شمالی تصمیم به پرتاب موشک بالستیک بگیرد من به توانایی‌های خود اطمینان دارم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا تأکید کرد که نورثکام (فرماندهی شمالی ایالات متحده) و نوراد (فرماندهی دفاع هوایی و فضایی آمریکای شمالی) آماده ارائه قابلیت‌های عملیات هستند.

سخنان فرمانده ارتش آمریکا در حالی بیان می‌شود که کره شمالی مانند سال گذشته قرار است سالگرد مهمی را جشن بگیرد و این مراسم‌ها اغلب با پرتاب یا رونمایی از سلاح‌های جدید از جمله موشک‌های بالستیک همراه است.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که کره شمالی در حال آماده شدن برای یک رژه نظامی عظیم است زیرا ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) سالگرد تاسیس این کشور و ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) نیز سالگرد تاسیس حزب کارگران حاکم آن است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه گذشته مدعی شد که در تحولی به شدت نگران کننده به نظر می‌رسد کره شمالی فعالیت رآکتور بازفراوری و تولیدکننده پلوتونیوم خود را از سر گرفته است.

کره شمالی به علت برنامه توسعه سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود تحت تحریم‌های مختلف بین‌المللی قرار دارد. این برنامه‌های هسته‌ای و موشکی در زمان رهبری کیم جون اون رهبر فعلی این کشور شاهد پیشرفت سریعی بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.