رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: باوجود اینکه روزانه خور و محدوده آن با نظارت این اداره پاکسازی می‌شود، اما در انتقال زباله و مواد زاید جمع‌آوری شده به بیرون آن دچار مشکل هستیم.

انتقال زباله به بیرون خور بندر گناوه با مشکل روبرو است

به گزارش قدس آنلاین، داود بهادری افزود: خور این بندر  هر روز  بوسیله یک فروند قایق موتوری که این اداره به نیابت از اداره کل استان بوشهر آن را برای پاکسازی بکار گرفته است، فعالیت دارد و به تناوب اگر احساس نیاز به قایق‌های بیشتری شود بصورت استیجاری در اختیار خواهیم گرفت تا محیط خور و محدوده آن همیشه تمیز بماند.

وی اظهارداشت: انتطار می‌رود سایر شرکت ها و نهادهای بهره‌بردار نیز نظیر تعاونی لنجداران، مالکان شناورهای تجاری و صیادی در پاکسازی خور مشارکت و همکاری فعال داشته باشند.

رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه افزود:  برای انتقال زباله‌های جمع آوری شده به بیرون از محدوده خور چندین جلسه با نهادهای مربوطه برگزار کردیم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم که محل دپوی مواد زائد  به کجا و توسط چه  دستگاهی جمع آوری شود.

وی در ارتباط با روند جمع‌آوری شناورهای مغروقه در خور گناوه  گفت: از شهریور ۱۳۹۹ اداره بندر و دریانوردی مجوز خارج سازی ۳۷ شناور مغروقه، نیمه مغروقه و رها شده را در خور گناوه از مراجع قضائی اخذ کرده است.

بهادری بیان کرد: در اواخر مرداد ماه امسال مناقصه جمع‌آوری شناورها برگزار شد ولی برنده‌ای نداشت و دوباره  تا ۱۰ شهریور فرصت مجددی فراهم شد که بتوانیم برنده را هرچه زودتر مشخص کنیم.

بندرگناوه از بنادر فعال تجاری استان بوشهر است که بیش از ۵۰۰ فروند شناورباری در آن فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.