سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: با توجه به کاهش مراجعان بستری سرپایی شاهد کاهش ۱۱ درصدی غربالگری و تست‌ها بودیم که موارد مثبت و موارد شناسایی شده ۲۲ درصد کاهش یافته است.

تب کرونا در هرمزگان رو به فروکش/ضرورت همکاری مردم و واکسیناسیون سریع

به گزارش قدس آنلاین، دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با جانباختن ۶ نفر دیگر از بیماران کرونایی در هرمزگان، شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به دو هزارو ۲۰۷ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه با بستری شدن ۱۸۶ نفر دیگر، شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۸۲۰ نفر رسید، اظهار کرد: اکنون ۱۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۳۶ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی با تبریک روز بهورز و آمار مقایسه‌ای نسبت به دو هفته اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش مراجعان بستری سرپایی شاهد کاهش ۱۱ درصدی غربالگری و تست‌ها بودیم که موارد مثبت و موارد شناسایی شده ۲۲ درصد کاهش یافته است.

نورزیان با اشاره به کاهش ۴ درصدی مثبت بودن تست‌ها عنوان کرد: این نشان دهنده کاهش گردش ویروس کرونا در جامعه است و امیدواریم این روند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم در استان تداوم داشته باشد.

وی اظهار کرد: با کاهش ۲۶ دصدی بیماران بستری، ۱۴ درصد هم بیماران بستری در آی سی یو هم کاهش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه موارد فوتی هم ۳۰ درصد کاهش داشتیم، بیان کرد: امیدواریم هر هفته نسبت به هفته قبل کاهش موارد فوتی باشیم تا هر چه زودتر از این پیک عبور کنیم و شاهد پیک جدید در استان نباشیم.

وی در پایان گفت: این امر مستلزم همکاری مردم و واکسیناسیون سریع است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.