دبیر گروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند تزریق داروی رمدسیویر به بیماران کرونایی در هفت کلینیک از مجموع ۱۵ کلینیک سرپایی این طرح دارودرمانی در کلانشهر مشهد شبانه‌روزی شد تا از این طریق خدمات مربوطه بطور ۲۴ ساعته به شهروندان نیازمند ارائه شود.

 روند تزریق داروی رمدسیویر در مشهد ۲۴ ساعته شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی‌اصغر انجیدنی  افزود: کلینیک‌های سرپایی تزریق داروی رمدسیویر همزمان با پنجمین دوره طغیان ویروس کرونا علاوه بر افزایش تختهای بستری بیمارستانی در مشهد فعال شدند تا از حجم مراجعه مردم به بیمارستانها کاسته شود

وی ادامه داد: راه‌اندازی کلینیک‌های سرپایی تزریق داروی رمدسیویر در مشهد تاثیر چشمگیری بر کاهش مشکلات ناشی از کمبود تختهای بیمارستانی برای بیماران کووید ۱۹ در این کلانشهر داشت.

دبیر گروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه هزار و ۸۰۰ بیمار کووید ۱۹ تنها به یکی از کلینیک‌های سرپایی تزریق داروی رمدسیویر در مشهد همزمان با اوج پنجمین دوره طغیان ویروس کرونا مراجعه می‌کردند. 
وی افزود: مراکز تزریق رمدسیویر از ابتدای راه‌اندازی تاکنون به افزون بر ۲۰ هزار بیمار کرونایی در مشهد خدمت کرده‌اند که نقش موثری در کاهش بار بستری بیماران در مراکز درمانی این کلانشهر داشته است.
دکتر انجیدنی ادامه داد: مشکل کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران رکونایی در مشهد با تلاش و مدیریت شبانه‌روزی این موضوع هم‌اینک برطرف شده است.

وی گفت: بر این اساس بیمارستانهای خصوصی، خیریه، نظامی و دولتی غیردانشگاهی زیر بار بیماران کرونا رفتند و بیمارستانهای اصلی مشهد مانند امام رضا (ع)، قائم (عج)، شریعتی و هاشمی‌نژاد نیز با  حداکثر گنجایش خود فعالیت کردند. 

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.