حجت الاسلام هاشمی نژاد گفت: قلب سلیم قلبی است که در قیامت وقتی وارد محشر می شود چیزی غیر از خداوند در آن جای نداشته باشد؛ قلبی که از محبت دیگران خالی و سالم باشد را قلب سلیم می گویند.

محبت به امام حسین(ع)، حب الله است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدحسین هاشمی نژاد در جلسه عزاداری دهه سوم ماه محرم الحرام که در هیأت مسلم برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید: قیامت روزی است که نه مال و نه فرزندان فایده‌ای برای انسان نخواهد داشت، مگر آنکه انسان با قلب سلیم خداوند را ملاقات کند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: ملامحسن فیض کاشانی در تفسیر صافی ذیل یک آیه حدیثی را از امام صادق (ع) مطرح می‌کند که از حضرت پرسیده می‌شود قلب سلیم چه نوع قلبی است؟ حضرت در پاسخ می‌فرمایند: قلب سلیم قلبی است که در قیامت وقتی وارد محشر می‌شود چیزی غیر از خداوند در آن جای نداشته باشد؛ قلبی که از محبت دیگران خالی و سالم باشد را قلب سلیم می‌گویند.

وی با بیان اینکه قلب حرم الله است، عنوان کرد: انسان نباید غیر خدا را در قلب راه دهد. روزی خطاب آمد به حضرت داوود و گفته شد یا داوود خانه‌ای را برای من خالی کن که در آن ساکن شوم؛ حضرت عرض کرد یا رب مقام تو بالاتر از آن است که در خانه‌ای ساکن شوی! من چه خانه‌ای را می‌توانم برای تو خالی کنم؟ خطاب آمد خانه دلت را برای من خالی کن.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با بیان یک خاطره تصریح کرد: مرحوم آیت الله اراکی عصرها در مدرسه فیضیه کرسی درس داشت و همانجا نماز مغرب را نیز اقامه می‌کرد؛ یادآور می‌شود خواص اهل قم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چون شناخت کاملی از ایشان داشتند اکثراً مقلد وی بودند. طلاب در فرصتی که بین نماز و درس وجود داشت گرد ایشان جمع می‌شدند تا از وی موعظه بشنوند. یکی از همین روزها موعظه آن مرحوم این بود که فرمودند آیت الله محمدتقی خوانساری داماد من بود همان آقای خوانساری که نماز باران خواند و به برکت دعای ایشان برکت الهی بر مردم قم نازل شد؛ او یک ویژگی خاصی داشت و آن بواب القلب بودن بود، ایشان به شدت مراقب قلب و دلش بود که مبادا محبتی وارد قلبش شود که مورد رضای پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) نباشد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در عصر کنونی کمتر دلی جایی برای محبت خداوند دارد، گفت: انسان هرگز نباید درب قلبش را به روی غیر خدا باز کند که دیگر جایی برای پروردگار وجود نداشته باشد.

وی اقرار به ولایت امیرمومنان علی (ع) را مهمترین دلیل ارزش یافتن مخلوقات بیان و عنوان کرد: ملاک و ارزش هر چیزی اقرار به ولایت امام علی (ع) است. قدرت حضرت سلیمان به دلیل آن دو اسم اعظمی بود که روی انگشتر ایشان حک شده بود و آن دو اسم اعظم نام حضرت محمد (ص) و امام علی (ع) بود.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با بیان اینکه قلب سلیم بسیار کم پیدا می‌شود، خاطرنشان کرد: دلیل اینکه محبت امام حسین (ع)، محبت الله است چون ایشان در محبت الهی تام و تمام شده بودند لذا حب امام حسین (ع)، حب الله است. محبت به امام حسین (ع) به قدری ارزشمند است که خداوند هر که را که به ایشان محبت داشته باشد دوست دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.