رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با اشاره به کاهش قیمت هویج تا حدود ۲۰ هزار تومان، گفت: در حال حاضر گلابی در صدر قیمت میوه های تابستانه قرار دارد و هر کیلو این محصول هفته گذشته تا ۷۰ هزار تومان فروخته شد.

گلابی در صدر گران‌ترین میوه های بازار اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، نوروزعلی اسماعیلی  با اشاره به کاهش قیمت هویج نسبت به هفته گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هویج در میدان میوه و تره بین ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در سطح خرده فروشی نیز قیمت هویج بین ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان است، تاکید کرد: سال گذشته در این زمان قیمت هر کیلو هویج حدود ۴ هزار تومان بود، در حالیکه اکنون با کاهش قیمت به ۲۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان تصریح کرد: با توجه به قدرت خرید پایین مردم، همچنان فروش هویج با قیمت ۲۰ هزار تومان برای مصرف کننده بسیار بالا است، البته صادرات و تغییر شرایط و آب و هوا موجب افزایش قمیت این محصول شده است.

وی با اعتقاد بر اینکه راه برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی و نوسانات شدید قیمتی، صنعتی شدن کشاورزی است، گفت: به دلیل تداوم کشت سنتی در کشور و صنعتی نشدن تولیدات محصولات کشاورزی، یک سال با کمبود و افزیش قیمت پیاز روبرو می شویم، یک سال با کمبود و گرانی هویج در این شرایط کشاورزان برنامه مشخصی برای سال آینده خود ندارند و همواره بازار دچار کمبود و نوسان است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت میوه و سبزیجات در بازار متعادل است، اما مردم قدرت خرید چندانی ندارند، اظهار کرد: در حال حاضر گلابی در صدر قیمت میوه های تابستانه قرار دارد و هر کیلو این محصول هفته گذشته تا ۷۰ هزار تومان فروخته شد.

وی توضیح داد: با قیمت گذاری انجام شده مغازه داران نباید گلابی بالاتر از ۵۷ هزار تومان عرضه کنند.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با پیش بینی وضعیت بازار میوه در پاییز، گفت: به نظر می رسد کمبودی در تامین مرکبات و سیب در فصل پاییز و زمستان نداشته باشیم.

وی با اشاره به قیمت برخی محصولات میوه و تره بار در سطح خرده فروشی، اظهار کرد: با نرخ گذاری انجام شده امروز شنبه ۱۳ شهریور ماه قیمت هر کیلو آلو زرد بین ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۲۲ هزار تومان، آلو شابلون بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، انار بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، انبه بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، انگور عسگری بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۸ هزار تومان، بادام منقا بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان، پسته تازه بین ۱۲۰ تا ۱۴۵ هزار تومان،  گلابی بین ۴۵ تا ۵۷ هزار تومان، موز بین ۲۲ تا ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان، هلو بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، شلیل بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان، گوجه حدود ۷۲۰۰ تومان، کاهو پیچ بین ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان و... و. است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.