۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 767181

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از ثبت سه قرآن خطی در فهرست ملی آثار منقول فرهنگی و تاریخی خبر داد.

سه قرآن خطی قم ثبت ملی شدند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: شورای ملی ثبت آثار منقول پنج  اثر مهم از استان قم را واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی تشخیص داد، این پنج اثر شامل سه قرآن خطی نفیس، یک جام و یک قوری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان این‌که این سه قرآن خطی در موزه سازمان حج و زیارت استان نگهداری می‌شوند، ادامه داد: قرآن خطی محمد بن شریف بن محمدتقی دزفولی با قدمت ۱۱۹۲ هجری‌قمری، قرآن خطی غلامعلی عرف‌محمد با قدمت قرن ۱۲ هجری‌قمری، قرآن خطی عبدالفتاح بن شیخ موسی با قدمت سده ۱۱ هجری‌قمری دارای ارزش تاریخی و فرهنگی هستند که در فهرست آثار ملی منقول به ثبت رسیدند.

ارجمندی با اشاره به دو اثر ثبت شده دیگر، گفت: جام پایه دکمه‌ای کشف شده در تپه باستانی صرم با قدمت عصر آهن(I) و قوری لوله منقاری کشف شده در تپه باستانی صرم با قدمت عصر آهن (II) از دیگر آثار منقول استان هستند که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

وی با بیان این‌که ثبت آثار منقول موجب حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی و تاریخی می‌شود، تصریح کرد: امید است با توجه به وجود کثرت آثار منقول در استان قم، در آینده شاهد ثبت تعداد بیشتری از آنان در فهرست آثار ملی باشیم.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.