مدیرکل زندان‌های استان سمنان از آزادسازی قدیمی‌ترین زندانی جرائم غیرعمد استان سمنان پس از ۱۰ سال حضور در زندان خبر داد.

قدیمی‌ترین زندانی جرائم غیرعمد استان سمنان آزاد شد/ رهایی بعد از ۱۰ سال!

به گزارش قدس آنلاین، امید کهربایی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان، با اشاره به آزادسازی ۳۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در پنج ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: با تلاش ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان، پیگیری‌های مددکاران زندان‌ها و مشارکت فعال خیران استان، ۲۹ زندانی با کمک مالی بلاعوض و ۶ زندانی با انجام مشاوره و صلح و سازش از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

وی مجموع بدهی زندانیان آزاد شده را بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: برای بازگرداندن این زندانیان به آغوش خانواده، یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال از محل کمک خیران و بیش از هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از منابع ستاد دیه به شاکیان این زندانیان پرداخت شده است.

کهربایی اضافه کرد: بیش از ۱۱ میلیارد ریال از بدهی این مددجویان با تلاش و پیگیری مددجویان و رؤسای زندان‌های استان و وساطت ریش‌سفیدان از سوی شاکیان بخشوده شده و در حدود ۲۲ میلیارد ریال نیز شامل اعسار شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با بیان اینکه یک نفر از این زندانیان، زن و مابقی مرد هستند، تصریح کرد: ۱۶ نفر از زندانیان آزاد شده در زندان شاهرود، ۱۱ نفر در زندان مرکزی سمنان، ۶ نفر در زندان گرمسار و دو نفر در زندان دامغان به سر می‌برند.

وی با اشاره به نوع جرائم این زندانیان گفت: ۲۲ نفر از آنها به دلیل جرائم مالی غیرعمد، چهار نفر مهریه و ۹ نفر نفقه وارد زندان شده بودند.

کهربایی از تلاش مضاعف مسؤولان زندان‌های استان برای آزادسازی دو نفر از زندانیان قدیمی جرائم غیرعمد خبر داد و گفت: خوشبختانه در نتیجه این اقدامات، یک مددجوی ۶۵ ساله و اهل گرمسار که از سال ۱۳۹۰ وارد زندان شده و دارای ۴۶ فقره محکومیت مالی بود، پس از ۱۰ سال از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده و دو فرزند خود بازگشت.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان خاطرنشان کرد: این مددجو صاحب یک بنگاه معاملاتی خوش‌نام در شهرستان بود که متأسفانه در جریان پیش‌فروش واحدهای مسکونی و کلاهبرداری پیمانکار سازنده این واحدها، از عمل به تعهدات خود بازماند و در پی شکایت مشتریان به زندان افتاد؛ اما سرانجام با تلاش مسؤولان زندان گرمسار و ستاد دیه استان، از طریق درخواست اعسار، کمک در پرداخت بدهی و اخذ رضایت از شکات، تمام محکومیت‌های وی که تماماً غیرعمد بودند، حل‌وفصل شد و این مددجو پس از سال‌ها به کانون گرم خانواده بازگشت.

کهربایی از فراهم شدن مقدمات آزادی یکی دیگر از زندانیان قدیمی استان خبر داد و گفت: این مددجو به دلیل محکومیت مالی غیرعمد ناشی از ورشکستگی از سال ۱۳۹۳ در زندان مرکزی سمنان به سر می‌برد که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته این زندانی نیز به‌زودی آزاد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور ۳۴ زندانی جرائم غیرعمد دیگر در زندان‌های استان و آزادسازی قریب‌الوقوع پنج نفر از آنان اظهار کرد: تلاش برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان متوقف نخواهد شد و همکاران ما در زندان‌های تابعه استان و مدیرعامل و کارکنان ستاد دیه استان همواره در پی حل مشکلات آنان هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با بیان اینکه زندانیان جرائم غیرعمد، بزهکار و مجرم نیستند و به دلایل مختلفی که ممکن است برای هر شهروندی رخ بدهد دچار مشکل مالی شده‌اند، تصریح کرد: در صورت مشارکت مردم نوع‌دوست استان، تعداد زیادی از زندانیان موجود آزاد خواهند شد و همسر و فرزندان آنان در این شرایط سخت اقتصادی از حمایت اقتصادی و عاطفی سرپرست خانواده برخوردار خواهند گشت.

کهربایی با اشاره به برگزاری پویش «کشتی نجات» که از ابتدای محرم شروع شده و تا اربعین حسینی ادامه خواهد یافت، بیان کرد: این پویش با هدف آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد، تاکنون با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است و امیدواریم با کمک اقشار مختلف مردم خیرخواه و گروه‌های جهادی استان در فرصت باقی مانده، امکان آزادسازی تعداد بیشتری از زندانیان بی‌بضاعت غیرعمد زندان‌های استان فراهم شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق واریز مبلغ به شماره کارت بانکی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۷۸۵۸ یا شماره حساب ۰۱۰۵۷۰۱۶۸۷۰۰۵ نزد بانک ملی به نام ستاد دیه استان سمنان اقدام کرده و از این طریق در شادی دل فرزندان و دیگر اعضای خانواده این نیازمندان در بند سهیم باشند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.