فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی این استان تخریب شد.

تخریب ۱۵۰۰ سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا ضیایی  با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون بالغ بر هزار و ۵۱۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی خراسان رضوی تخریب شده است، اظهار کرد: این تخریب‌ها در شهرستان‌های مشهد، چناران، نیشابور، بینالود (طرقبه شاندیز) و تربت جام انجام شده است.

وی ادامه داد: این تخریب‌ها بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی مصوب سال ۱۳۸۵ و با دستور مراجع قضائی انجام گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری یگان حفاظت سازمان امور اراضی جهاد کشاورزی نقشی مهم در پیشگیری از تخلف و تصرف‌ها در اراضی کشاورزی دارد اما یگان حفاظت برای دستیابی به نتیجه مطلوب نیازمند همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

وی با بیان این‌که زمین‌خواری و ویلاسازی در دهه اخیر در مناطق خوش آب و هوا افزایش یافته است، افزود: مدیریت امور اراضی مهم‌ترین قسمت جهاد کشاورزی است زیرا حفظ اراضی برای حفظ نباتات و دام، بسیار مهم و ضروری است.

ضیایی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت رسانه و تشکل‌های مردم‌نهاد برای ارتقای آگاهی و فرهنگ مردم در زمینه اهمیت خاک و امنیت غذایی به‌منظور جلوگیری از تخلفات و تصرفات غیرمجاز در اراضی کشاورزی، باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: قطعه‌بندی اراضی کشاورزی بر اساس قانون ممنوع است و کوچک کردن این اراضی باعث کاهش تولیدات کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی جامعه می‌شود؛ خرید هرگونه زمین کشاورزی به دلیل نداشتن خدمات نظیر آب، برق، گاز و تخلف قانونی موجب برخورد قضائی شده و با فروشندگان و خریداران برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اراضی منطقه فردوسی به صورت ملکی، منطقه سوران و اراضی بخش گلبهار چناران کاملأ کشاورزی و تغییر کاربری آن ممنوع است و خدمات و انشعابات بلافاصله پس از تشکیل پرونده قضائی قطع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.