رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: ضریب واکسیناسیون استان در پوشش جمعیت بالای ۱۸ سال، ۳۳.۵ نیم درصد است که این رقم ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

ضریب واکسیناسیون در خراسان شمالی بیشتر از میانگین کشوری است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیداحمد هاشمی امروز  در نشست استانی مقابله با کرونا در خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون ۲۵۹ هزار دُز واکسن کرونا در استان دریافت و ۲۴۱ هزار دُز نیز تزریق شده است.

وی افزود: در این میان اگرچه ۷۶درصد جمیعت بالای ۵۰سال استان در برابر کرونا واکسینه شده اند ولی همچنان میزان واکسیناسیون در روستاها پایین است به گونه ای که شورای راهبردی در روستاها و دهیاران باید تمامی تلاش خود را برای اقناع سازی مردم به‌کار گیرند.

هاشمی با بیان اینکه موارد بستری کرونایی در استان سیر نزولی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته ۱۷۵ بیمار کرونایی دیگر بستری و ۹ فوتی کرونایی نیز ثبت شد.

وی افزود: هم اینک ۸۵۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان بستری هستند.

تامین ۹ اکسیژن ساز برای استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: با همکاری نهادهای اجرایی استان هم اینک در تامین اکسیژن بیماران کرونایی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: ۹ اکسیژن ساز دیگر وارد استان شده است و حتی بیمارستان های امام علی(ع) بجنورد و بیمارستان جاجرم نیز مجهز به دستگاه اکسیژن ساز شدند.

هاشمی یادآور شد: همچنین با توزیع سرم توسط بخش خصوصی در استان، هم اکنون هیچ کمبودی در این بخش نداریم.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت قرمز و شهرستان های مانه و سملقان و  رازوجرگلان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.