معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت مجدد طرح بزرگراه یاسوج - شیراز با انتخاب پیمانکار جدید شروع شده است.

 فعالیت مجدد ساخت بزرگراه یاسوج - شیراز آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، کیامرث حاجی زاده اظهار داشت: این طرح در چهار قطعه فعال شده و با تلاش پیمانکار جدید در زمان مقرر زیر بار ترافیک خواهد رفت.

حاجی‌زاده با بیان اینکه پیمانکاران کم‌کار در طرح چهار خطه کردن جاده یاسوج ـ شیراز خلع‌ید شدند، افزود: اکنون این طرح توسط چهار پیمانکار در دست اجرا است.

وی طول این طرح را ۱۴ کیلومتر عنوان کرد و گفت:  ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای این جاده اختصاص یافته است.

حاجی‌زاده بیان کرد: این طرح در دو قطعه چهار کیلومتری و دو قطعه سه کیلومتری در دست اجراست.

وی گفت: جاده یاسوج - شیراز یکی از جاده های مهم استان و طول آن در حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۲ کیلومتر است.

حاجی‌زاده اضافه کرد: تکمیل آزادراه یاسوج - شیراز نقش مهمی در افزایش ایمنی سفر، توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و کاهش مدت زمان سفر بین دو شهر یاسوج و شیراز و شهرها و روستاهای اطراف دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.

بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.