فرماندار شهرستان رشت گفت: مرکز استان که به عنوان شهر باران‌های نقره‌ای معروف است لذا حق طبیعی مردم آن این است که از آب شرب مطمئن برخودار باشند، بیشترین مشکل ما در حوزه‌های آب روستایی است.

عدم برخورداری برخی روستاهای شهرستان رشت از آب شرب مناسب

به گزارش قدس آنلاین، علی فتح‌اللهی امروز در جلسه بررسی مشکلات آب که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان رشت حدود ۴۰ درصد جمعیت ثابت استان را تحت پوشش دارد، با توجه به اقدامات و کارهایی که در این شهرستان انجام می‌شود، به جهت مرکزیت و دسترسی به ادارات کل بسیار با اهمیت است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اهمیت ارزیابی پروژه‌های عمرانی افزود: باید بررسی کنیم که میزان بهره‌مندی از آب و فاضلاب چقدر است و استان نسبت به کشور در چه جایگاهی قرار دارد و بتوانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها نسبت به پیگیری موضوعات اقدام کنیم.

وی با اشاره به اهمیت آب گفت: زندگی مردم  و کشاورزی از مهم‌ترین موضوعاتی است که به آب وابسته است که اگر در برخی مناطق آب نداشته باشیم یا از کیفیت لازم برخوردار نباشد، یقینا نارضایتی‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

فتح‌اللهی بیان کرد: همین امروز صبح ظرف مدت چند ساعت بر اثر شدت بارندگی و آبگرفتگی در سطح شهر مشکلاتی ایجاد شد؛ با وجود این حجم از بارش اگر اعلام کنیم هنوز برخی روستاهای شهرستان از آب شرب مناسب برخودار نیستند، قابل باور نخواهد بود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه امسال برای آب و فاضلاب حدود ۲۱ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، ادامه داد: میزان اعتبارات سال گذشته آب و فاضلاب شهرستان ۱۵ میلیارد تومان بود که امسال افزایش یافته؛ شاخص بهره‌مندی آب روستایی حدود ۵۷ درصد است.

وی با بیان اینکه بحث تامین آب مطمئن و بهداشتی بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: مرکز استان که به عنوان شهر باران‌های نقره‌ای معروف است لذا حق طبیعی مردم آن این است که از آب شرب مطمئن برخودار باشند، بیشترین مشکل ما در حوزه‌های آب روستایی است.

فتح‌اللهی بیان کرد: اقدامات انجام گرفته در گذشته الان جوابگوی برخی مناطق روستایی نیست، از زمانی که آب و فاضلاب شهری و روستایی ادغام شده، امور اصولی‌ و فنی‌تر دنبال می‌شود؛ باید اثرات این کار را در  چند سال آینده ببینیم. ضرورت دارد فضا را به گونه‌ای فراهم کنیم که بتوانیم از این ظرفیت‌ها حداکثر بهره را ببریم.

فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: تابستان امسال به گفته کارشناسان مشخص شد که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده و سخت‌ترین تابستان از نظر میزان بارندگی را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: هرجا که در اجرای پروژه‌ها هزینه‌ها زیاد شد، مجبور به اولویت بندی هستیم، باید اعتبارات را به نحو مقتضی مدیریت کنیم که بسیار حائز اهمیت است زیرا علاوه بر افزایش هزینه، افزایش تقاضا و متعاقبا نیاز به توسعه زیرساخت‌ها را هم داریم.

فتح‌اللهی بیان کرد: در گذشته اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی احداث میشد اما اکنون به آپارتمان‌های چند واحدی تبدیل شده که زیرساخت‌های ما جوابگوی این جمعیت نیست. با وجود این محدودیت‌ها باید به گونه‌ای کار کنیم که همه مردم به تناسب از خدمات بهره‌مند شوند. برای پروژه‌ها باید از ظرفیت ملی و با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس برخوردار شویم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.