معاون سیما پس از بازگشت از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری در یادداشتی درباره جزییات تولید این سریال توضیح داد: تاکنون مطابق برنامه‌ریزی‌ها ۲۵ درصد از کار تصویربرداری این سریال انجام شده است که در واقع حدود ۱۰ قسمت (مربوط به قسمت‌های میانی) را دربرمی‌گیرد.

پیشرفت ۲۵ درصدی تصویربرداری «سلمان فارسی» / ۱۵۰۰ نفر جلوی دوربین رفتند

به گزارش قدس آنلاین، حمید شاه آبادی در بخشی از یادداشت خود اعلام کرده است مقصد بعدی کاروان سلمان فارسی لوکیشن های مختلفی مانند آبسرد دماوند، شاهرود، جهرم یا شهرک سینمایی نور خواهد بود.

معاون سیما با اشاره به روند تولید دو سریال الف ویژه تلویزیون، در بخشی از یادداشت خود نوشته است: «پس از یک دهه وقفه، خوشبختانه در دوره اخیر ریاست محترم سازمان صداوسیما، گره از کار ساخت دو پروژه الف ویژه که سال‌ها گرفتار مشکلات و موانعی بودند باز شد و کلید خوردند. در این میان، «سلمان فارسی» پس از پشت سر گذاشتن مرحله پیش تولید، مطابق زمان بندی صورت گرفته، به خوبی پیش رفته و کاروان سلمان علی رغم محدودیت‌های کرونا همچنان در حال طی کردن مسیر تولید است.»

معاون سیما از حضور ۶ هزار بازیگر در سریال سلمان فارسی خبر داده و افزوده است: در این پروژه ۲۰ هزار نفر برای بازیگری، اعلام آمادگی کردند (در پاسخ به فراخوان گروه) و با ۶ هزار نفر از آنها گفتگو شده و تاکنون حدود ۱۵۰۰ نفر بازیگر و هنرور مقابل دوربین رفته‌اند.
شاه آبادی در بخشی از این یادداشت توضیح داده است: یکی از ویژگی های «سلمان فارسی» این است که روند پیش تولید و تولید این سریال، قابلیت نگاهی آکادمیک را دارد و می توان آن را به صورت دانشگاهی و کارگاهی به دانشجویان حوزه نمایش آموزش داد. سلمان فارسی یک سریال بزرگ بین المللی و بین الادیانی خواهد بود و از هم اکنون به بازارهای جهانی و مخاطبان میلیاردی می‌اندیشیم.

به گزارش ایرنا، سریال سلمان فارسی به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری، سریال فاخر ویژه سازمان صداوسیماست که به سفارش سیما فیلم ساخته می‌شود. این سریال به زندگی سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر (ص) می‌پردازد و در سه فصل ایران ساسانی، بیزانس و حجاز صدر اسلام روایت می‌شود. فیلمبرداری این سریال از آذر سال ۱۳۹۸ در شهداد کرمان آغاز شد و کاروان سلمان فارسی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عبور از جزیره قشم، شاهرود، شهرک سینمایی نور هم اکنون به جلفا رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.