رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه معتقد است، تنها راه نجات بازار طلا، کنترل نرخ ارز است.

دولت جدید فکری به حال بازار طلا بکند

به گزارش قدس آنلاین، محمدسعید جعفری با اشاره به تلاطم و روند افزایشی قیمت‌ طلا طی چهار سال اخیر، گفت: به دنبال بی ثباتی که در نرخ طلا داشتیم، بازار به شدت دچار رکود شد، زیرا هرگونه نوسان چه افزایشی و چه کاهشی منجر به رکود می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود دولت سیزدهم فکری به حال بازار طلا بکند تا از این رکود و نابسامانی خارج شود، اظهار کرد: مهمترین کاری که دولت باید انجام دهد کنترل نرخ ارز از طریق افزایش عرضه و مدیریت تقاضا است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه افزود: در حالیکه در تمام دنیا نرخ انس جهانی بیشترین تاثیر را در قیمت طلا دارد، در ایران آنچه که قیمت طلا را کنترل می‌کند نرخ ارز است.

جعفری یادآور شد: اگر دولت جدید سیاست‌های ارزی مناسبی در پیش بگیرد می‌توان به بهبود بازار طلا نیز امیدوار شد، در غیر این صورت بی ثباتی، رکود و روند افزایشی قیمت طلا همچنان ادامه خواهد داشت.

وی درباره روند افزایشی اخیر قیمت طلا در بازار نیز عنوان کرد: با جابجایی دولت‌ها معمولا خلأ در برنامه‌های اقتصادی ایجاد می‌شود که این امر و عدم اطمینان ناشی از این خلأ باعث روند افزایشی قیمت‌ها شد.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه، در این مدت مصرف کنندگان و سرمایه‌گذاران نیز به جهت نگرانی از کاهش ارزش پول خود نسبت به خرید ارز و طلا اقدام کردند که این امر نیز بر افزایش قیمت طلا بی تاثیر نبود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.