وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد سازوکاری برای گفت‌وگوی صمیمانه، عالمانه و اجتماعی میان دولت و مردم با بهره‌گیری از ظرفیت روابط عمومی ها، پیشنهاد نموده است تا «مرکز روابط عمومی» در سازمان ها و وزارت‌خانه ها به «مرکز روابط عمومی و گفت‌وگوی اجتماعی» ارتقا داده شود و یا یک «دستیار ویژه گفت‌وگوی اجتماعی» برای تحقق این امر منصوب گردد.

 پیشنهاد انتخاب «دستیار ویژه گفت‌وگوی اجتماعی» از سوی وزارت تعاون به دولت

به گزارش قدس آنلاین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد سازوکاری برای گفت‌وگوی صمیمانه، عالمانه و اجتماعی میان دولت و مردم با بهره‌گیری از ظرفیت روابط عمومی ها، پیشنهاد نموده است تا «مرکز روابط عمومی» در سازمان ها و وزارت‌خانه ها به «مرکز روابط عمومی و گفت‌وگوی اجتماعی» ارتقا داده شود و یا یک «دستیار ویژه گفت‌وگوی اجتماعی» برای تحقق این امر منصوب گردد.

امروزه ارتباطات و گسترش آن به عنوان راهکاری موثر در پیشبرد اهداف و فعالیت ها در عرصه های مختلف شناخته می شود که همه افراد، نهادها و سازمان ها به آن نیازمند هستند، ‌به نحوی که درک این مهم و بکارگیری آن در محیط سازمانی سبب می شود تا افراد نه تنها در ایفای وظایف درون سازمانی موفق عمل کرده،‌ بلکه بتوانند ارتباط موثری نیز با تمامی بخش های سازمان برقرار کنند.
افزون بر ارتباطات درون سازمانی، سازمان ها و نهادها برای هماهنگی های میان‌بخشی و ارتباط با دنیای خارج از سازمان، نیازمند حوزه ارتباطی هستند که با شناخت دقیق از درون و بیرون نهاد، مدیران را برای تصمیم‌گیری راهنمایی کند، بنابراین نیاز به این مهم با هدف ایجاد هماهنگی درون و برون‌سازمانی موجب شد که بخشی با عنوان «روابط عمومی» تشکیل شود.

روابط عمومی به عنوان مهندسی توافق و تفاهم، نقش راهبردی در نظام مدیریتی یک سازمان بر عهده دارد،‌ به نحوی که یک روابط عمومی کارآمد و متخصص می‌تواند سازمان خود را مورد اقبال، محبوبیت و رضایت افکار عمومی قرار دهد. همچنین در نقطه مقابل و درصورت نداشتن چنین ویژگی‌هایی، می‌تواند رویگردانی جامعه از سازمان و افزایش انتقادها و بی‌تفاوتی‌های مخاطبان را به همراه داشته باشد.

علاوه براین، اعتماد یکی از عناصر کلیدی در توسعه‏ مناسبات اجتماعی بشمار می رود، همچنین اعتماد اجتماعی (اعتماد عمومی) برای دولت، به مثابه یک سرمایه‏ اجتماعی قلمداد می شود و تقویت آن برای تمامی دولت ‏ها ضروری می باشد. از طرفی پاسخ‌گویی به شهروندان به عنوان یکی از وظایف کلیدی دولت ها، از جمله مسئولیت های مهم روابط عمومی ها بشمار می رود، به نحوی که روابط عمومی پاسخگو می تواند ضمن بهبود نگرش مردم نسبت به دولت، اعتماد ملت نسبت به دولت را افزایش دهد. بنابراین روابط عمومی ها با تقویت ارتباطات برون سازمانی (بین جامعه و دولت) نقش خطیری در بازسازی اعتماد مردم و اصلاح رابطه دولت و مردم ایفا می کنند.

در همین راستا وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی  با هدف ایجاد سازوکاری برای گفت‌وگوی صمیمانه، عالمانه و اجتماعی میان دولت و مردم با بهره‌گیری از ظرفیت روابط عمومی ها، به هیئت دولت پیشنهاد نموده است تا «مرکز روابط عمومی» در سازمان ها و وزارت‌خانه ها به «مرکز روابط عمومی و گفت‌وگوی اجتماعی» ارتقا داده شود و یک ماموریت ویژه این مرکز را گفت‌وگو با گروه های ذی‌ربط و ذی‌نفع دستگاه خود قرار دهند و یا یک «دستیار ویژه گفت‌وگوی اجتماعی» برای تحقق این امر منصوب کنند. این پیشنهاد مراحل بررسی خود را در کمیسیون فرهنگی هیئت دولت طی می کند.

 پیش از این و در زمان انتصاب علی ربیعی سخنگوی دولت، حسن روحانی در حکم خود دستیاری ارتباطات اجتماعی را نیز در کنار سخنگویی دولت به علی ربیعی واگذار کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.