مدیر ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه سهامداران حقیقی بازار سرمایه باید در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند، گفت: سهامداران ۱۸ تا ۶۵ سال تا بیستم شهریورماه فرصت دارند تا فرایند ثبت‌نام خود را در سامانه سجام قطعی کنند.

مهلت یک هفته‌ای سهامداران بورس برای تکمیل ثبت‌نام در سجام

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، «مریم شاه حسینی» با اشاره به الزامی شدن ثبت نام و احراز هویت سهامداران حقیقی در سامانه سجام افزود: شرکت سپرده گذاری مرکزی فهرست برخی از مشتریان حقیقی کارگزاران را برای آنها ارسال کرده است تا کارگزاران نیز اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی با بیان اینکه سهامداران فعال حقیقی به سه گروه سنی تقسیم بندی شده اند، اظهار داشت: سهامداران ۱۸ تا ۶۵ سال تا روز بیستم شهریورماه جاری فرصت دارند تا ثبت خود را در سامانه سجام قطعی کنند.

شاه حسینی ادامه داد: گروه دوم سهامداران بالای ۶۵ سال هستند که تا روز سی‌ام شهریورماه و گروه سوم سهامداران کمتر از ۱۸ سال هستند که تا دهم مهرماه امسال مهلت دارند تا در سامانه سجام ثبت نام کنند.

مدیر ناشران سمات تاکید کرد: سهامدارانی که در مدت مقرر ثبت نام خود را در سامانه سجام انجام ندهند، کد معاملاتی آنها تا زمان مشخص شدن وضعیت سجامی آنها مسدود (غیر قابل خرید و فروش) می شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز تعداد زیادی از شرکت های کارگزاری سجامی نشده اند، افزود: این شرکت ها نیز باید هر چه سریعتر مراحل ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهند.

بر اساس قانون، کلیه سهامداران شرکت بورس و اوراق بهادار جهت احراز هویت باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به نشانی sejam.ir ثبت نام کنند تا بتوانند علاوه بر فعالیت و امکان خرید و فروش سهام در بازار سرمایه، از مزایای سجامی شدن بهره مند شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.