سه اثر از فیلمسازان برتر یزدی به جشنواره ملی تلویزیونی مستند راه یافته و در شبکه مستند اکران خواهد شد.

راه‌یابی آثار فیلمسازان یزدی به جشنواره ملی تلویزیونی مستند

به گزارش قدس آنلاین، فیلم‌های «ماسک سیاه» اثر «سیدمجتبی حسینی» و «مهدی» کاری از «بنفشه جاهد» از آموزشگاه آزاد سینمایی برداشت پنجم و فیلم «رازهای سرزمین من» به کارگردانی «احمد صراف یزد» به پنجمین جشنوارۀ ملی تلویزیونی مستند راه یافتند.

برنامه اکران آثار فیلم رازهای سرزمین، فیلم مهدی با موضوع کارآفرینی و فیلم ماسک سیاه به ترتیب ۸ و ۱۷ و ۲۴ مهرماه در شبکه مستند برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ در اجرای طرح فیلم «ماسک سیاه» با موضوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز با تهیه کنندگی مرکز بهداشت استان تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده داشته‌اند.

گفتنی است، پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند از شنبه ۶ شهریورماه با پخش ۷۳ اثر راه یافته به بخش مسابقه کار خود را از آنتن شبکه مستند سیما آغاز می‌کند و تا ۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت، مستندهای راه‌یافته در بخش بلند، نیمه‌بلند و کوتاه از شنبه تا پنجشنبه هر شب ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۲۴ و ۹ صبح روز بعد است.

پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند با شعار روایت حقیقت در قاب واقعیت با انتشار فراخوان در بخش‌های فیلم مستند، عکس مستند و مستندنگاری آغاز به کار کرده است، در جشنواره امسال با توجه به سوژه ملی و فراگیر کرونا، بخش ویژه‌ کرونا در هر سه بخش جشنواره برنامه‌ریزی شده بود و شرکت‌کنندگان می‌توانستند آثار فیلم، عکس و مستندنگاری خود را با این موضوع ارسال کرده و در رقابت شرکت کنند.

در بخش ویژه کرونا به بهترین فیلم با موضوع کرونا تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون تومان جایزه نقدی، به بهترین مجموعه عکس تندیس جشنواره و مبلغ پنج میلیون تومان، به بهترین تک عکس تندیس جشنواره و مبلغ سه میلیون تومان و به بهترین مستندنگاری با موضوع کرونا تندیس جشنواره و مبلغ سه میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود، مهلت ارسال اثر در بخش فیلم مستند نیز تا ۱۴ مردادماه بود که با اتمام این مهلت، سامانه بخش فیلم پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند بسته شد.  

در بخش فیلم مستند، مستندسازان سراسر کشور آثار تولیدی از سال ۱۳۹۷ به بعد اجازه شرکت در جشنواره را داشتند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.