استاندار قم گفت: حضور در پیاده روی اربعین ملزم به دریافت ۲ دوز واکسن است و عراق باید آمادگی خود و شرایط حضور زائران را اعلام کند.

حضور در پیاده روی اربعین ملزم به دریافت ۲ دوز واکسن است

به گزارش قدس آنلاین، بهرام سرمست پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا با اشاره به اینکه استان قم در قله پیک پنجم قرار دارد گفت: امیدواریم تا چند هفته آینده سیر نزولی کرونا را از نظر تعداد بستری و فوتی‌ها داشته باشیم و تمام تمهیدات بر این اساس است که هم پیشگیری شود هم با نظارت بیشتر بر فعالیت‌های اجتماعی این شیب نزولی هر چه سریع‌تر شروع شود.

استاندار قم ادامه داد: برای حضور عاشقان امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین شرایطی در نظر گرفته شده که اولین شرط این است که افراد ۲ دوز واکسن خود را دریافت کرده و شرط دوم این است که کشور عراق آمادگی و شرایط خود را برای پذیرش زائر اعلام کند.

وی با اشاره به شرایط بازگشایی مدارس افزود: بحث حضوری، غیرحضوری و یا ترکیبی بودن سال تحصیلی منوط به تهیه پروتکل‌ها و شرایطی که دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و والدین در یک شرایط امن و اطمینان بخش باشند که یکی از موارد اطمینان بخش واکسیناسیون است.

سرمست تصریح کرد: با فراهم ساختن تمهیدات، دانشگاه‌ها و تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری شروع شود و سایر مقاطع در نوبت دوم به صورت حضوری برگزاری شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس نیاز به بررسی‌های بیشتر و کار کارشناسی تر پروتکل‌ها دارد، گفت: فعالیت آموزشی چه به صورت حضوری، غیرحضوری و یا ترکیبی باشد توسط سخنگوی ستاد ملی کرونا اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.