مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت: ۷۲ درصد تماس با سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی استان از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ۱۴۰۰ مربوط به بانوان و ۲۸ درصد به آقایان اختصاص دارد.

۷۲درصد تماس با صدای مشاوره بهزیستی مازندران، بانوان هستند

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد گوهردهی افزود: از اول فرودین تا پایان مرداد سال جاری ۶۴ هزار و ۸۲۶  مورد با خط ۱۴۸۰ تماس در مازندران به ثبت رسید که ۱۶ هزار و ۲۰۳ مورد معادل ۲۵ درصد مربوط به حوزه مشکلات بین فردی اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه براساس آمار، تعداد ۲۲ هزار و ۶۹۰ مورد از تماس ها با سامانه صدای مشاور در استان مربوط به حوزه مشکلات خانواده بود، گفت: تعداد ۱۱ هزار و ۲۱ مورد معادل ۱۷ درصد تماس مربوط به حوزه مشکلات خُلقی و مَنشی تماس با سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی به ثبت رسید.

گوهردهی با بیان اینکه شیوع کرونا میزان تماس با سامانه تماس با صدای مشاور را افزایش داد، اضافه کرد: تعداد ۶۴۹ مورد معادل یک درصد تماس ها در ماه‌های ذکر شده مربوط به حوزه  مشکلات موقعیتی است.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه شیوع کرونا ویروس در افزایش تماس به بهزیستی در ارتباط با کودک و نوجوان تاثیرگذار بود، تصریح کرد: تعداد ۶ هزار و ۴۸۳ مورد نیز معادل ۱۰ درصد تماس ها مربوط به کودک و نوجوان در زمان مذکور بود.

گوهردهی ادامه داد: ۶۳ درصد تماس گیرندگان با سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی مازندران متاهل و ۲۳ درصد مجرد بودند.

وی با اشاره به مدارک تحصیلی افراد تماس گیرنده با صدای مشاور در مازندران خاطر نشان کرد: افراد با مدرک تحصیلی دکتری و ارشد ۹ درصد، کارشناسی و کاردانی ۵۴ درصد، دانشجو ۷ درصد، دیپلم ۲۴ درصد، دانش آموز ۳ درصد، ترک تحصیل ۲ درصد و بی سواد ۱ درصد تماس را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بیشترین تماس گروه سنی تماس با سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی مربوط به ۳۰ تا ۳۹ سال با بیش از ۶۳ درصد گزارش شده و پس از آن گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال ۲۳ درصد، گروه سنی ۴۰ تا ۴۹ سال ۶ درصد، گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال ۴ درصد و  گروه سنی ۵۰ تا ۵۹ سال ۲ درصد بوده است، گفت: کمترین تماس نیز مربوط به دو گروه سنی ۶۰ سال به بالا و زیر ۱۰ سال هر کدام یک درصد گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ ارائه خدمات مشاوره تلفنی را با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان آحاد جامعه، کاهش آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی ارائه می‌دهد. ۴۶۰ کارشناس مشاور با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مشاوره و روانشناختی در این سامانه خدمات ارائه می‌دهند. این سامانه در سال ۹۹ به بیش از دو میلیون تماس تلفنی خدمات روانشناختی ارائه داد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.