معاون رییس جمهوری درامور زنان وخانواده باتاکید براینکه اولویت دولت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ازنظر اجتماعی، معنوی، اقتصادی، حقوقی وفرهنگی است، گفت: درتمام دنیا تعداد زنان سرپرست خانوار به دلیل آسیب های اجتماعی و مشکلات زیاد رو به فزونی است که کشور ما هم از این قاعده مستثنا نیست.

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اولویت دولت است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر انسیه خزعلی امروز در نشست با زنان سرپرست خانوار که در دفتر معاونت برگزار شد، اظهار کرد: شنیدن مطالبات زنان سرپرست خانوار ما را در درک بیشتر مسوولیت سنگینی که بر عهده داریم یاری می کند و این موضوع دولت و ما را موظف به پوشش نیازهای این زنان می کند.

وی یادآور شد: در تمام دنیا تعداد زنان سرپرست خانوار به دلیل آسیب های اجتماعی و مشکلات زیاد رو به فزونی است که کشور ما هم از این قاعده مستثنا نیست.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه وظیفه و اولویت دولت تحت حمایت قرار دادن این بانوان از نظر اجتماعی، معنوی، اقتصادی، حقوقی و فرهنگی است، تصریح کرد: اگر شرایط مهیا باشد اما کاری برای تامین نیازهای زنان سرپرست خانوار صورت نگیرد آسیب پذیری آنان گسترش خواهد یافت.

دکتر خزعلی یادآور شد: البته آسیب پذیر بودن زنان سرپرست خانوار تعبیر خوبی نیست کمااینکه برخی از این زنان مراقب زندگی خود و فرزندان و گاه پدر و مادر خود هستند و نمی گذارند آسیبی به آنان برسد اما در مواردی مشکلات زیاد باعث آسیب پذیر شدن آنان می شود.  

وی تاکید کرد: به هر حال خلاهای بوجود آمده که امیدواریم برای دولتمردان وضعیتی پیش آید تا همه آنان تحت پوشش قرار گیرند.


دکتر خزعلی خاطرنشان کرد: خداوند ما را نمی بخشد اگر زن مومنه ای در تنگنای اقتصادی و معنوی باشد و با وجود توانمندی، او را یاری نکنیم و این وظیفه حکومت اسلامی است که آن را تامین کند.

معاون رییس جمهور به تمامی زنان سرپرست خانوار توصیه کرد: رفع مشکلات تنها با یاری و مساعدت شما موثر و مرتفع می شود و امیدواریم در کنار رفع نیازمندی های زنان سرپرست خانوار، سایر افراد نیازمند را شناسایی و برای آنان گام های موثری برداریم.

دکتر خزعلی اظهار داشت: امیدواریم این نشست، مقدمه ای باشد برای اینکه بار مسوولیت را احساس و متوجه شویم چه بار امانتی بر دوش ما گذاشته شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.