رییس دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۲ در جمع ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی تایمز بین برترین‌های جهان قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، رحمت صادقی اظهار داشت: بر اساس جدیدترین لیست منتشر شده از سوی نظام رتبه‌بندی تایمز، دانشگاه کردستان برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه ۸۰۰-۶۰۱ در بین دانشگاه‌های جهان شد.

وی اضافه کرد: در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان تایمز ۲۰۲۲، اطلاعات بیش از ۲۱۰۰ دانشگاه از ۹۹ کشور جهان مورد بررسی قرار گرفت که پس از ارزیابی اولیه، تعداد ۱۶۶۲ دانشگاه شرایط لازم برای حضور در این رتبه‌بندی را احراز کردند.

رییس دانشگاه کردستان یادآور شد: بر اساس لیست منتشر شده دانشگاه آکسفورد، موسسه فناوری کالیفرنیا و دانشگاه هاروارد در جمع برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند، همچنین اسامی ۵۸ دانشگاه‌ ایرانی نیز در این لیست حضور دارد و دانشگاه کردستان با کسب رتبه ۱۰ در بین دانشگاه‌های ایرانی(جامع، صنعتی و علوم پزشکی)   برای دومین سال متوالی رتبه ۸۰۰-۶۰۱ جهانی را کسب کرد.

صادقی با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی در زمینه ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است، افزود: نخستین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی پایگاه تایمز با همکاری پایگاها QS لیست برترین دانشگاه‌های جهان را منتشر و با اتمام همکاری این ۲ پایگاه، از سال ۲۰۱۰  تایمز بصورت مستقل اقدام به ارزیابی مراکز علمی کرد.

پایگاه تایمز علاوه بر رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سطح جهانی و منطقه‌ای، هر ساله لیست دانشگاه‌های برتر جوان و اثرگذار در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد را نیز منتشر می‌کند.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.