رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم استقبال از کتاب در کتابخانه سیار ۶ برابر کتابخانه ثابت است و باید برای توسعه آن تلاش کرد.

استقبال از کتابخانه های سیار ۶ برابر مکان ثابت است

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امیرزاده با بیان اینکه راه‌اندازی کتابخانه سیار جهرم در گرو همت خیرین و فرهنگ دوستان است، گفت: با توجه به استقبال شش برابری از هر جلد کتاب در کتابخانه‌های سیّار نسبت به کتابخانه‌های مستقر، امیدواریم این مهم انجام پذیرد.

وی افزود: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان، در نظر دارد هشتاد درصد از هزینه ۵۰۰ میلیونی راه‌اندازی ۴ باب کتابخانه سیار در استان را پرداخت کند، به این شرط که حداکثر ۲۰ شهریور ۱۰۰ میلیون سهم شهرستان را پرداخت کنیم، در غیر این صورت شهرستان دیگری جایگزین می‌شود.

امیرزاده اظهار کرد: از مزایای ایجاد کتابخانه سیار در جهرم به محرومیت‌زدایی فرهنگی از روستاها متعدد شهرستان و مناطق عشایری، ارتقای ملموس سرانه مطالعه در جامعه هدف یعنی مناطق آسیب‌پذیر شهری، روستاها و عشایر شهرستان می‌توان اشاره کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم عنوان کرد: همچنین ۴۰۰ میلیون هزینه راه‌اندازی توسط خیرین استان، شامل خرید خودرو، تجهیز و تامین کتاب و نشریه تأمین خواهد شد.

امیرزاده بیان کرد: هزینه ردیف استخدامی دائمی یک نفر نیروی دارای شرایط لازمتوسط نهاد کتابخانه‌ها به عنوان راننده و کتابدار، تأمین و سهمیه مستمر کتاب و نشریه توسط نهاد کتابخانه‌ها ارسال خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت ایجاد شده برای شهرستان، از فرهنگ‌دوستان و خیران درخواست می‌کنیم تأمین کل یا بخشی از مبلغ ۱۰۰ میلیون یاری کنند.

به گفته امیر زاده در صورت تمایل، پس از انجام مراحل قانونی، کتابخانه به نامی که خیرین پیشنهاد کنند، نامگذاری و شناخته خواهد شد.

او تأکید کرد: در کتابخانه‌های ثابت مستقر در شهرها و روستاها تقریباً همه کتاب‌ها یک بار امانت می‌روند، اما در کتابخانه‌های سیّار این رقم ۶ برابر است یعنی هر کتاب در سال حداقل ۶ بار امانت می‌رود و این نشان می‌دهد باید به کتابخانه‌های سیّار به طور جدی توجه شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.