معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از میزبانی کرمانشاه و چهار استان دیگر کشور جهت برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری خبر داد.

کرمانشاه؛ میزبان روز جهانی گردشگری در ایران

به گزارش قدس آنلاین، علی صابر بااشاره به در پیش بودن روز جهانی گردشگری، اظهار کرد: بزرگداشت روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰ در ایران از ششم تا یازدهم مهر به میزبانی پنج استان اردبیل، فارس، کرمان،  کرمانشاه و کردستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات در تابستان امسال، وزارت میراث فرهنگی از استان های کرمانشاه و کردستان خواسته تا  روز هشتم مهر بصورت مشترک در منطقه اورمانات میزبان برنامه روز جهانی گردشگری باشند.

معاون گردشگری استان با تاکید براینکه شیوع بیماری کرونا برگزاری برنامه های امسال را تحت الشعاع قرار داده، اظهار کرد: همچنین باتوجه به اینکه روز جهانی گردشگری مقارن با ماه صفر شده، حفظ شان و حرمت این ماه را در اجرای برنامه ها مورد تاکید قرار داده ایم، بگونه ای که برنامه های امسال منحصرا بازدید از جاذبه های گردشگری استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس، طبق برنامه با دعوت از ۱۵ نفر از خبرنگاران، فعالین و اینفلوئنسرهای حوزه گردشگری کشور به همراه تعدادی میهمان از وزارت میراث فرهنگی به شکل "فم تور" بازدیدهایی را از جاذبه های گردشگری استان خواهیم داشت.  

صابر با بیان اینکه زمان ورود میهمان به کرمانشاه هفتم مهرماه خواهد بود، گفت: در روز اول بازدیدهایی را از مجموعه تاریخی تاق بستان و تکایا و مجموعه جهانی بیستون خواهیم داشت و در پایان این روز طی نشستی دیگر جاذبه های گردشگری کرمانشاه را به آنها معرفی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در روز دوم نیز که تاریخ تعیین شده برای برگزاری رویداد به میزبانی کرمانشاه و کردستان است، از کرمانشاه به سمت اورامانات حرکت خواهیم داشت و در مسیر بازدید از غار قوری قلعه، روستاهای گردشگری نجار و هجیج صورت می گیرد و از آنجا از طریق قایق و مسیر آبی به استان کردستان وارد شده و در شهر سروآباد این استان برنامه مشترک را اجرا خواهیم کرد.

معاون گردشگری استان خاطرنشان کرد: این میزبانی با حفظ حرمت ماه صفر و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می تواند زمینه معرفی جاذبه های گردشگری کرمانشاه به بخشی از فعالین این حوزه باشد و بازتاب خوبی را برای استان به همراه داشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.