استاندار خراسان رضوی گفت: برخی قوانین و روال‌های قانونی دست و پاگیر وجود دارد که برای تسهیل خدمت‌رسانی به مردم، اصلاح آن ضروری به نظر می‌رسد.

 تسهیل خدمت‌رسانی نیازمند اصلاح برخی قوانین است

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان افزود: بعضی از این قوانین در مسیر ارائه خدمات مطلوب و به‌هنگام به شهروندان و تسریع و تسهیل در اجرای پروژه ها، ایجاد مانع می کنند که نیاز است با بازنگری در این قوانین، نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.

وی در این خصوص با ذکر مثالی، به برگزاری مناقصات به عنوان تکلیفی قانونی اشاره کرد و گفت: قانون، برگزاری مناقصه را با هدف جلوگیری از حیف و میل و با انگیزه صرفه و صلاح بیت‌ المال دیده است، اما در برخی موارد همین روال قانونی به غل و زنجیری برای کار نکردن بدل شده است که نیازمند اصلاح است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: باید با حذف این تشریفات، اختیارات بیشتری به مدیران داده شود اما در عین حال کمیته ای بر روند انجام امور و جلوگیری از حیف و میل نظارت کند، زیرا ایجاد رضایتمندی در مردم و اجرای پروژه‌ها برای رفاه مردم ضروری است چون وظیفه ما خدمت به مردم است.

وی اظهار کرد: برخی روال های به ظاهر قانونی و قوانین مربوط به آن، به جای تسهیل در روند ارائه خدمت به مردم، به عاملی برای فرار از مسوولیت و انجام کار تبدیل شده است و وجود آن منجر به تاخیر در اجرای پروژه‌ها و مانعی در مسیر خدمت رسانی به مردم می‌شود.

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی با بیان اینکه این مشکلات و روال های نیازمند اصلاح در جریان سفرهای شهرستانی و پیگیری مطالبات نزدیک خواسته‌های مردم بیش از پیش خود را می نمایاند، ادامه داد: یقینا سفرهای شهرستانی موجب نوعی آسیب شناسی مدیریتی در استان هم می شود.

معتمدیان با اشاره به سفر ۱۰ روز پیش خود به شهرستان داورزن در دروازه غربی خراسان رضوی، گفت: در دیدار با مردم روستای تاریخی مزینان مشخص شد که ساخت راه دسترسی شهر داورزن به روستای مزینان، حدود ۲۰ سال معطل مانده است و چندین وزیر در سفرهای متعدد خود به منطقه نتوانسته‌اند گره این طرح را بگشایند در حالی که مهمترین و تنها مطالبه مردم روستا اتمام همین راه بود.

وی افزود: با پیگیری انجام شده در این سفر، ابتدا دستور خلع ید پیمانکار و امانی شدن پروژه به معنای استفاده از امکانات و اعتبارات دولتی برای اتمام پروژه را صادر کردیم که خوشبختانه موثر افتاد و ظرف کمتر از ۲۴ ساعت عملیات اجرایی آسفالت و آماده‌سازی این مسیر تقریبا ۶ کیلومتری آغاز شد و به زودی این طرح تکمیل شده و مطالبه مردم روی تحقق خواهد دید.

معتمدیان تصریح کرد: اگر بخواهیم در کشور کار انجام دهیم شدنی است و لازمه‌اش اراده، پشتکار و دلسوزی است تا نسبت به شناسایی موانع و برداشتن آنها از سر راه خدمت‌رسانی اقدام شود.

استاندار خراسان رضوی یکی از آفتهای موجود در کشور را مطالبه‌سازی‌های غیرواقعی دانست و افزود: این روند مطالبه‌سازی در حالی شکل گرفته که بر مبنای توان و امکانات موجود کشور، پاسخگویی به آن شدنی نیست ضمن اینکه در وهله نخست باید مطالبات گذشته پیگیری و محقق شود زیرا رضایت مردم و اعتماد آنها در گرو انجام وعده های داده شده و تحقق یافتنی است و نه ایجاد مطالبات جدید و ناشدنی.

وی با اشاره به اینکه ظرف هشت ماه گذشته به ۲۶ شهرستان از ۳۳ شهرستان استان سفر کرده‌ است، افزود: مجموعا از ۶۷ شهر و ۵۴ روستای استان بازدید شده که برای رفاه حال مردم و تحقق مطالبات آنها هزار و ۵۴ مصوبه گذرانده شده که هر کدام به فراخور زمان و پیگیری‌های انجام شده تا کنون به میزان قابل توجهی پیش رفته و محقق شده است.

معتمدیان افزود: از آن میان تاکنون ۱۴۰ مصوبه کاملا اجرایی شده، تعداد ۷۴۹ مصوبه با درصد پیشرفت بالای ۹۰ درصد در محدوده زمانی تعیین شده، در حال انجام است و دیگر مصوبات نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.