مرکز نوآوری صنایع رضوی با هدف خلق کسب و کارهای نوپا با ایده‌های نوآورانه راه‌اندازی می‌شود.

مرکز نوآوری صنایع رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست شرکت فناوری و نوآوری رضوی  با اعلام این خبر گفت: مرکز نوآوری صنایع رضوی، با هدف خلق کسب و کارهای نوپا با ایده‌های نوآورانه در حوزه‌های زیست فناوری و تجهیزات پزشکی، کشاورزی، مواد پیشرفته و فراسودمندسازی دایر می‌شود و قصد دارد مسیر رسیدن ایده‌ها به بازار را تسریع و تسهیل کند.

تامین هزینه‌های سرمایه‌ای استارتاپ‌ها
سعید حسن‌زاده ادامه داد: این هدف با در اختیار قراردادن فضاها، زیرساخت‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای استارتاپ‎های این حوزه محقق خواهد شد.

سرپرست شرکت فناوری و نوآوری رضوی با اشاره به برنامه‌هایی که در این مرکز اجرا خواهد شد، گفت: مرکز نوآوری صنایع رضوی از روز نخست در کنار تیم‌ها و شرکت‌های نوآور خواهد بود و به رشد و بلوغ ایده اولیه آن‌ها از طریق یکی از شتاب‌دهنده‌ها کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: این مرکز علاوه‌بر کمک به شرکت‌ها برای جذب منابع مالی مورد نیاز و رشد زنجیره تامین‌شان، آن‌ها را همراهی می‌کند تا در کنار همکاران و شرکت‌های توانمند آستان قدس رضوی قرار گیرند.

تلاش برای نقش‌آفرینی در اکوسیستم فاوا
سرپرست شرکت فناوری و نوآوری رضوی گفت: خودکفایی و استقلال فنی و تخصصی، حول محور نیازمندی‌های فناورانه زیست بوم زیست فناوری کشور و از طرفی بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های توانمند داخلی سراسر کشور را از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز به‌شمار می‌رود.

حسن زاده این مرکز را به عنوان بازوی نوآوری آستان قدس رضوی دانست و افزود: مرکز نوآوری صنایع رضوی با تعریف پروژه‌های مشترک و بهره‌مندی از ظرفیت اعضای هیات علمی و دانشجویان نخبه، زیرساخت‌های لازم برای توسعه اکوسیستم نوآوری را ارائه می‌دهد.

وی  ادامه داد: این مرکز قصد دارد از طریق تعامل با سایر دست‌اندرکاران حوزه زیست‌بوم اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور، محیطی را به منظور حمایت هرچه بیشتر از فناوران نوپا و شرکت‌های دانش بنیان فراهم آورد.

وی افزود: مرکز نوآوری صنایع رضوی تلاش خواهد کرد در چارچوب قوانین حاکم و ماموریت سازمانی خود، خلأهای اکوسیستم فناوری و نوآوری را پر کند و متناسب با ظرفیت‌های خود، نقشی موثرتر در این نظام ایفا کند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.