مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: اولین کاروان «نذر آب ۴» در هفته جاری وارد استان می‌شود و میهمان مناطق محروم شهرستان مرزی درمیان است.

اولین کاروان نذر آب ۴ میهمان مردم شهرستان درمیان است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رضایی امروز اعلام کرد: این کاروان پانزدهم شهریور ماه جاری از قزوین و به پشتیبانی خراسان شمالی وارد خراسان جنوبی می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته کاروان سلامت در قالب طرح نذر آب در نواحی کم‌برخوردار خراسان جنوبی حضور یافته و خدمات شایسته‌ای ارائه کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: این طرح در ۲ محور حمایت‌های معیشتی و مقابله با تنش‌های آبی با هدف تامین آب پایدار اجرایی می‌شود.

وی توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام تحصیلی دانش‌آموزان را از جمله فعالیت‌های این کاروان عنوان کرد و افزود: خدمات کاروان‌ نذر آب ۴ با توجه به وضعیت شیوع کرونا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

کاروان نذر آب در سال‌های گذشته از استان‌های همدان، اردبیل، خراسان رضوی،  خراسان شمالی، یزد و سمنان برای خدمات خیرخواهانه وارد خراسان جنوبی شدند و در مناطق مختلف این استان خدمات‌رسانی کردند.

اجرای طرح «نذر آب ۴» از اوایل شهریور امسال در چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان (۱۵ شهرستان) دچار خشکسالی و درگیر با تنش آبی آغاز شد و هلال‌ احمر در این مناطق با استفاده از ظرفیت داوطلبان و خیرین؛  خدمات معیشت‌محور، سلامت‌محور و تامین آب شرب سالم را در دستور کار دارد.

طرح نذر آب از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد و در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان، ویزیت رایگان مردم و توزیع بسته‌های معیشتی نیز انجام می‌شود.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.