رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدیریت شهری آماده همکاری با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری رویدادهایی چون نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآن و عترت، جشنواره فیلم فجر و بزرگداشت فردوسی است.

مدیریت شهری آماده برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن منصوریان با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد، اظهار کرد: در این جلسه، مسائل فرهنگی اولویت‌دار مشهد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور را از اولویت‌های فرهنگی شهر دانست و در این جلسه، چند اولویت از اولویت‌های استانی برای مسائل فرهنگی مشهدالرضا(ع) مطرح شد که شامل سبک زندگی ایرانی، اسلامی با محوریت جمعیت و فرزندآوری، زیارت و فرهنگ میزبانی، توانمندی حاشیه شهر و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، ساماندهی فرهنگی نوین یا همان فضای مجازی و دیجیتال و همچنین ارتقاء جایگاه فرهنگ عمومی می‌شود.

وی افزود: در بحث ارتقاء جایگاه فرهنگ عمومی، شورای فرهنگ عمومی در خراسان رضوی وجود دارد که ریاست آن بر عهده نماینده محترم ولی‌فقیه بوده و دبیری آن را هم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عهده‌دار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با اشاره به برگزاری چهار رویداد بزرگ فرهنگی مشهد، شامل نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآن و عترت، جشنواره فیلم فجر و بزرگداشت فردوسی، خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان خواستار تقویت همکاری شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری مشهد در برگزاری این رویدادها شد و مدیریت شهری مشهد، اعم از شورای شهر و شهرداری در این دوره همکاری کاملی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد کرد. همچنین قرار شد در ایام خاص برای متون مورد استفاده در اکران‌های شهری از ظرفیت این اداره‌کل بهره‌ ببریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.