نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خوشبختانه اوقاف خراسان رضوی و آستان قدس رضوی در مسئله دستگیری از نیازمندان و درمان موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کرده‌اند و خلائی در این خصوص وجود ندارد.

عملکرد موفقیت آمیز  اوقاف و آستان قدس رضوی  در  دستگیری از نیازمندان

به گزارش قدس آنلاین،آیت الله سیداحمد علم الهدی در مراسم چهاردهمین دوره رزمایش مواسات و همدلی در قالب طرح شمیم حسینی جهت توزیع ۱۴ هزار بسته معیشیتی که در بقعه متبرکه امام زاده غیاث الدین محمد(ع) برگزار شد، بیان کرد: اجرای این رزمایش انقلابی، دینی و اجتماعی به وسیله سازمان اوقاف با مدیریت مدیر اندیشمند دکتر خاموشی در ایامی که به نام سیدالشهدا(ع) است، بسیار ارزشمند است. 

امام جمعه مشهد گفت: خوشبختانه سازمان اوقاف با اختصاص طرح‌هایی در جهت کمک به نیازمندان از جمله طرح شمیم حسینی از یک توسعه انقلابی و اجتماعی خاصی برخوردار شده است که قابل تقدیر است.

وی در ادامه به داستان کمک امام حسین(ع) به مردی درمانده اشاره کرد و افزود: مرد نیازمندی برای گرفتن کمک به درب منزل امام حسین(ع) آمد و حضرت کیسه اشرفی به او دادند به گونه‌ای که فرد امام را نبیند و فرمودند این پول را بگیر، عذرخواهم اگر مبلغ این پول زیاد نیست اگر حق ما را غصب و به حقوق ما تجاوز نمی‌کردند بیش از این بر تو بخشش می‌کردیم و مرد که پول زیادی دریافت کرده بود در جواب گریه کرد و گفت چطور این دست‌های خیررسان زیر خاک خواهد رفت.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: امام حسین(ع) در کنار تمام عظمت‌های انقلابی و جهادی که داشتند اما نسبت به مستضعفان و گرفتاران برخورد متفاوتی داشتند و غیر از سخاوت و کرمی که به همه داشتند، نسبت به افراد تهی دست و نیازمندان این سخاوت و کرم بیشتر بود. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای طرح شمیم حسینی به ویژه در این موقعیت توسط سازمان اوقاف بسیار به‌جا و به موقع است، گفت: خوشبختانه خراسان رضوی در مسئله دستگیری از فقرا و کمک به درمان بیماران کرونایی بسیار موفق عمل کرده است و در زیر سایه امام هشتم(ع) و با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف استان مشکل و خلائی در جهت تامین نیازمندان و جریان درمان نداریم.

وی تصریح کرد: با ایجاد قرارگاه مواسات در استان، اتفاقات مبارکی در زمینه مبارزه با کرونا، کمک به بیماران کرونایی و نیازمندان رخ داده به گونه‌ای که تنها توسط اداره کل اوقاف خراسان رضوی در زمینه کمک به بیماران کرونایی نیازمند، کپسول‌های اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز تهیه شده است و در زمینه کمک به نیازمندان، بسته‌های معیشتی در فصل‌های مختلف توزیع کرده است. 

آیت الله علم الهدی بیان کرد: اداره کل اوقاف خراسان رضوی هم اکنون در چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه در قالب طرح شمیم حسینی ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش ۷ میلیارد تومان توزیع می‌کند و تا پایان ماه صفر حدود ۱۲۴ هزار بسته معیشتی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع می‌شود، همپنین در قالب طرح مهر تحصیلی حدود ۱۱۰۰ بسته لوازم التحریر به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در این رزمایش توزیع می‌شود.

انتهای پیام/


 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.