وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جامعه دینی و ایمانی همیشه پیشتاز خدمت‌رسانی بوده و هستند و در این ۱۸ ماه که با اپیدمی کرونا مواجه بودیم از خدمات‌رسانی دست نکشیدند، گفت: امروز بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد و تکایا محل نیکوکاری و خدمت‌گذاری جامعه دینی و ایمانی است. در دولت مردمی راه‌کار ما همین است که در همه بخش‌ها وظیفه تسهیل‌گری را انجام دهیم، همین اتفاقی که امروز در قالب طرح شمیم حسینی(ع) در حال رخ دادن است بیشتر توسط مردم انجام شده است.

 جامعه دینی و ایمانی ما همیشه پیشتاز خدمت‌رسانی بوده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه رزمایش سراسری شمیم حسینی(ع) که در بقعه شیخ صدوق برگزار شد با تجلیل از خدمات شیخ صدوق به عنوان یک عالم بزرگ شیعی، اظهار داشت: در کنار بقعه یکی از علمای شیعه هستیم که افتخار جامعه شیعی به خصوص در حوزه فقهی و کلامی بوده و هنوز هم آثار وی می‌درخشد.

اسماعیلی با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی و سازمان اوقاف برای انجام مکرر طرح مساوات، تصریح کرد: وقتی کرونا در کشور شیوع پیدا کرد تصور می‌شد که دو گانه‌هایی ایجاد شود که یکی از این دوگانه‌ها موضوع سلامت و مناسک دینی بود. همانند برخی مباحث که به موجب حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران که به عنوان فرصتی برای نشان دادن ناکارآمدی و یا عدم توانایی مدیریتی، سوء استفاده می‌شود در مورد این اتفاق هم این موضوع از اول بروز کرد. اینکه چرا در زمان کرونا حوزه‌های دینی و معارفی فعال نیستند و یا چرا مناسک دینی دچار تحول نمی‌شود دوگانه‌هایی بود که به آن دامن زده می‌شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در این میان اتفاقی که رخ داد و این را هم باید جزو کمالات انقلاب به حساب آورد این بود که رهبر معظم انقلاب این تهدید را به فرصتی برای اثبات کارآمدی دین در عبور از بحران‌ها تبدیل کردند. ایشان مواسات را از دل معارف دینی بیرون کشیدند و جامعه را به این عمل مومنانه سوق دادند و در عرض دو ماه فضای عمومی کشور به سمت همدلی رفت، از این رو در کارنامه حاکمیت دینی این مقطع به عنوان یکی از نقاط عطف به ثبت خواهد رسید.

اسماعیلی با بیان اینکه جامعه دینی و ایمانی همیشه پیشتاز خدمت‌رسانی بوده و هستند و در این ۱۸ ماه که با اپیدمی کرونا مواجه بودیم از خدمات‌رسانی دست نکشیدند، یادآور شد: امامزاده‌ها که به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید قطب‌های فرهنگی جامعه باشند امروز در همین جایگاه ظاهر شدند، امروز بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد و تکایا محل نیکوکاری و خدمت‌گذاری جامعه دینی و ایمانی است.
وی افزود: در دولت مردمی راه‌کار ما همین است که در همه بخش‌ها باید وظیفه تسهیل‌گری را انجام دهیم و این اتفاق در حال رخ دادن است، همین اتفاقی که امروز در قالب طرح شمیم حسینی(ع) در حال رخ دادن است بیشتر توسط مردم انجام شده است، دولت مردمی خود را همراه و همدم مردم می‌داند، شما در منش و روش رییس جمهور مردمی هم این روحیه را می‌بینید، سفرهای اخیر ایشان به مناطق محروم باعث تعجب برخی شد، این در حالی است که این سفرها بارقه امید را در دل مردم زنده کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: دولت مردمی یعنی همین که رئیس جمهور خود را خدمت‌گزار همه مردم به ویژه محروم‌ترین آنها می‌داند. در یک جامعه دینی و علوی باید به یک نقطه‌ای برسیم که با توانمندسازی این فضا را به یک فضای عمومی قابل افتخار به لحاظ نبود فقر و محرومیت تبدیل کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش ما باید این باشد که مجموعه فعالیت‌های سازمان‌های تابعه را در یک مسیر هماهنگ و همراه تعریف کنیم. حتما حوزهای نمایشی، مکتوب و رسانه‌ای ما باید از این حرکت سازمان اوقاف و امور خیریه پشتیبانی و در خدمت این روحیه باشند، این در اصل سبک اصیل زندگی ایرانی-اسلامی است، به این معنا که فرد دیگری را بر خود مقدم و نیاز آن را بر خود ترجیح می‌دهد و در هیچ جایی این سبک زندگی را نمی‌بینید و این مختص زندگی ایرانی-اسلامی است.

وی ادامه داد: متاسفانه حوزه‌های هنری ما هنوز نتوانسته‌اند این افتخارات را به خوبی به تصویر بکشند. طرح‌هایی همچون مواسات در چهل سال گذشته وجود داشته است، در دوران دفاع مقدس در آن شرایط سخت اقتصادی، جنگ تحمیلی، بمباران و تحریم مردم روزانه ده‌ها شهید را تشییع و بعداظهر کمک‌های مردمی را به جبهه‌ها گسیل می‌کردند. اینها واقعیت‌های جامعه ما است و جامعه فرهنگی و هنری ما وقتی به نقطه مطلوب می‌رسد که بتواند این واقعیت‌ها را به تصویر بکشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: تلاش‌ ما در دولت مردمی این است که در حلقه‌های متصل شده؛ مجموعه‌های گفتمانی را به یک نقطه واحد که تحقق جامعه تراز انقلاب اسلامی است سوق دهیم و از این رو حوزه فرهنگ، هنر و رسانه‌ ما باید در این مسیر حرکت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.