۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
کد خبر: 767507

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اقدام‌های نمایندگان در نشست امروز کمیسیون خود توضیح داد.

تحقیق و تفحص از شستا در کمیسیون تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  در تشریح محتوای نشست امروز کمیسیون خود گفت: امروز به نمایندگی از کمیسیون اقتصادی، امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام باقری بناب از طرف این کمیسیون به عضویت کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی (مشهور به طرح صیانت) درآمدند.

وی افزود: طغیانی، علیپور و توانگر اعضای منتخب کمیسیون اقتصادی برای حضور در کمیسیون مشترک ملزم به انتشار اطلاعات و شفافیت شدند. همچنین علیزاده منتخب نمایندگان این کمیسیون در هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار شد.

مرحبا همچنین از تصمیم تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، شستا، خبر داد و یادآور شد: با توجه به جلسات پیشین و توضیحات مسئولان این شرکت و در دسترس قرار نگرفتن خواسته‌های کمیسیون اقتصادی، دستور داده شد تا این مصوبه در کمیسیون بماند تا بعدا به هیئت رئیسه ارسال شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به قول مسئولان بانک مرکزی برای اعلام تعهدات خود به صورت زمانبندی شده نسبت به موضوع مغایرت‌های قانونی قانون چک و اجرایی شدن ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، کمیسیون اقتصادی درباره تهیه گزارش ماده ۲۳۴ و تلاش برای ارسال به قوه قضائیه رای گیری نکرد. در صورتی که بانک مرکزی به تعهداتش پای بند باشد، گزارشی به صحن علنی ارسال نخواهد شد.

وی یادآوری کرد: درباره موضوع طرح مالیات بر عایدی سرمایه توضیحاتی از اتفاقات دو هفته اخیر و اقدامات دستگاه‌ها داده شد و مقرر کردیم تا هفته آینده آخرین ویرایش این طرح نهایی شود و با ارائه در نشست کمیسیون اقتصادی، پیش از ارائه بودجه ۱۴۰۱ به نشست علنی پارلمان برسد و تصویب شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.