مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس اعلام‌کرد: این منطقه سه بستر اصلی جذب سرمایه‌ گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

فراهم شدن ۳ بستر اصلی جذب سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه خلیج‌فارس

به گزارش قدس آنلاین، از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «حسن خلج‌طهرانی» افزود: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در سال‌های اخیر با هدف استفاده بهینه از ظرفیت توسعه‌ای این منطقه، اقدام به بسترسازی لازم برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی کرد.

وی ادامه‌داد: بهبود زیر ساختها (آب، گاز، برق و فراهم کردن زمین)، تسهیل فضای کسب و کار و کاهش بروکراسی اداری و اعطای تسهیلات بانکی به بخش تولید، از جمله عوامل جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

افزایش جذب ۳ برابری سرمایه‌گذاری

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با اشاره به افزایش جذب سه برابری سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، گفت: افزایش نقدینگی در کشور و هدایت بخشی از نقدینگی به بخش تولید، پایین بودن هزینه‌های نیروی انسانی و افزایش نرخ ارز از طریق افزایش درآمدهای صادراتی، سبب افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری در سال گذشته شد.

وی اضافه‌کرد: پارسال ۹ قرارداد سرمایه گذاری منعقد و در سه ماهه نخست امسال نیز هشت قرار داد منعقد شده است.

این مسوول خاطرنشان‌کرد: طبق اظهار نظر سرمایه گذاران، با تکمیل طرح های اجرا شده در ۱۶ ماهه اخیر، میزان سرمایه‌گذاری‌ها به ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و اشتغالزایی به حدود یک‌هزار و ۷۰۰ نفر می‌رسد.

خلج‌طهرانی بیان‌داشت: با رفع موانع سرمایه‌گذاری، پیش‌بینی می‌شود حجم سرمایه‌گذاری در سال جاری افزایش یابد، همچنین موضوع انتقال فناوری و دانش فنی نیز به عنوان یکی از پیامدهای مثبت سرمایهگذاری در منطقه مذکور، منجر به افزایش درآمدزایی می‌شود.

وی افزود: توسعه فعالیت های صنعتی در منطقه طی سال های اخیر، باعث افزایش اشتغال جوانان بومی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.