رسانه‌ها اعلام کردند، تنش‌های امنیتی امروز، یکشنبه در کوناکری پایتخت جمهوری گینه در غرب آفریقا در پی تلاش‌های کودتای نظامی در این کشور روی داده و تصاویری از بازداشت رئیس‌جمهوری گینه منتشر شده است.

بازداشت رئیس‌جمهوری گینه و انحلال دولت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از مجلة Jeune Afrique تلاش برای کودتا به رهبری عناصر واحد نخبه ماموریت ویژه در ارتش انجام گرفت که بسیار آموزش دیده و مجهز است و منطقه‌ای که کاخ ریاست‌جمهوری در آنجا قرار دارد از صبح امروز هدف حملات شدید خمپاره‌ای قرار گرفت.

منابع موثق اعلام کردند، کودتاچیان نظامی آلفا کنده ۸۳ ساله و تعدادی از مسؤولان دیگر را بازداشت کردند. فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز ویدیویی از کنده در محاصره نظامیان را منتشر کردند.

مجله مذکور افزود: کودتا که توسط عناصر واحد نخبه ماموریت ویژه در ارتش هدایت می‌شود در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است. رهبری کودتاچیان را مامادی دومبوی، فرمانده این واحد برعهده دارد که عنصر سابق هنگ خارجی فرانسوی است.

دومبوی در اظهاراتی ضبط شده، انحلال دولت و توقف فعالیت آن طبق قانون اساسی و مسدود شدن مرزهای کشور را اعلام کرد.

خبرگزاری نووستی روسیه نیز به نقل از یک منبع محلی گزارش داد، مقامات ۲۵ نظامی که در تلاش برای کودتا دست داشتند، بازداشت کردند.

سایت Guinee News نیز گزارش داد صدای تیراندازی در مناطق مختلف پایتخت و حومه آن به گوش می‌رسد. ارتش به طور گسترده در پایتخت مستقر است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منبع نظامی گزارش داد، تنها پل ارتباطی محله کالوم در پایتخت که دربرگیرنده اکثر وزارتخانه‌ها و کاخ ریاست جمهوری است، بسته شده و تعداد زیادی نیروی تا دندان مسلح در اطراف کاخ مستقر هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.