فرستاده جدید سازمان ملل به یمن با برعهده گرفتن ماموریت جدیدش در پیامی به یمنی‌ها از اهدافی که برای تحقق آنها تلاش می‌کند، پرده برداشت.

فرستاده جدید سازمان ملل به یمن ماموریتش را آغاز کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، هانس گروندبرگ، فرستاده جدید سازمان ملل به یمن که جانشین مارتین گریفیث شده در پیامی ضبط شده که دفترش منتشر کرد، متعهد شد،‌ نهایت تلاش خود را برای برقراری صلح دائمی و عادلانه در یمن بکند و همواره به اولویت‌های یمنی‌ها گوش داده و به اهداف و خواسته‌های آنها رسیدگی کند.

گروندبرگ گفت: ماموریتم را به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برعهده می‌گیرم و این ماموریت مهم باعث افتخار من است.

او خطاب به یمنی‌ها تاکید کرد: همانطور که بسیاری از شما می‌دانید من عاشق کشور زیبای شما در دهه گذشته شدم و نسبت به آن احترام قائلم و همین مساله باعث شده بود پیگیری تحولات هفت سال اخیر کشور شما برایم دشوار باشد.

گروندبرگ گفت: بی‌وقفه در راستای تحقق صلح تلاش خواهیم کرد و به همه طرف‌های مربوطه مسؤولیت مشترک‌شان به سمت آینده یمن را متذکر می‌شویم.

این دیپلمات سوئدی تاکید کرد، این مسؤولیت را با آگاهی کامل از میزان اهمیت ماموریت و پیچیدگی‌های وضعیت و چالش‌هایی که منتظرش هستند، پذیرفته است.

او اضافه کرد، امیدوار است همکاری‌ها با صراحت، شامل همه و در مقام اول با همتایان یمنی‌، منطقه‌ای و بین‌المللی همراه با جدیت باشد.

گروندبرگ تصریح کرد: با هم می‌توانیم به یمن برای تغییر روند به سمت راه حل مسالمت‌آمیز برای نزاع کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.