آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از انصارالله یمن خواست با آتش بس جامع و فوری موافقت کنند.

وزیر خارجه آمریکا خواستار موافقت فوری انصارالله با آتش بس شد

به گزارش قدس آنلاین، بلینکن روز یکشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت که بار دیگر از انصار الله می خواهیم با آتش بس جامع و فوری موافقت و حملات را متوقف کنند.

وزیر خارجه آمریکا افزود که انصارالله باید برای حل و فصل دیپلماتیک و مسالمت آمیز و پایان دادن به درگیری ها در چارچوب سازمان ملل تلاش کند.

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این نیز، از انصار الله یمن خواست آتش بس را حفظ کرده و با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن وارد مذاکره شوند.

این در حالی است که به گزارش المیسره، بمب افکن‌های ائتلاف سعودی پنج شنبه گذشته ۱۷ بار شهرستان صرواح، ۱۴ بار شهرستان رحبه و هشت بار شهرستان مدغل استان مأرب را بمباران کردند. در حملات هوایی ائتلاف سعودی خسارت‌های مالی به استان مأرب وارد شده است.

 روز یکشنبه سبأنت گزارش داد نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی موفق شدند شهر «رحبه» در استان مأرب واقع در شمال شرقی یمن را آزاد کنند.

بر اساس این گزارش، یک منبع امنیتی یمن در استان مأرب با تأکید بر بازپس‌گیری شهرستان «رحبه» واقع در جنوب استان مأرب گفت که نیروهای یمنی امنیت و ثبات را به همه مناطق شهرستان مذکور بازگرداندند.

به گزارش ایرنا، این منبع امنیتی از همه اهالی رحبه که به دلیل تجاوزات ائتلاف سعودی آواره شده اند، خواست تا به منازل خود بازگردند و زندگی عادی خود ادامه دهند و به شایعات مزدوران برای ترساندن مردم توجهی نکنند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.