استاندار خراسان رضوی گفت: تمرکز بیش از حد و تلاش مدیران دستگاههای دولتی بر روی جذب بودجه‌های استانی از مشکلات فعلی است در حالی که باید برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و کارهای بر زمین مانده به سراغ ردیف‌ها و اعتبارات ملی رفت.

تمرکز بر جذب بودجه‌های استانی در خراسان رضوی از مشکلات است

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان  با اعلام این مطلب افزود: این از مهمترین مشکلات استان است که متاسفانه دستگاههای مختلف تمام تلاش خود را در جذب بودجه‌های استانی گذاشته‌اند در حالی که این اعتبارات کمتر از ۲۰ درصد اعتبارات بودجه‌ای کشور است و بیش از  ۸۰ درصد اعتبارات بودجه‌ای کشور در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی است.

وی اضافه کرد: این که بنشینیم تا سازمان برنامه و بودجه از محل اعتبارات استانی پول بدهد و سپس برویم به سراغ اجرای پروژه در حقیقت مدیریت پیمانکاری است به این معنا که اگر اعتبار استانی برسد کار می کنیم و اگرنرسد کار تعطیل می‌شود در حالی که مدیران باید تلاش و پیگیری برای اخذ اعتبارات از محل منابع ملی داشته باشند تا کار تعطیل نشود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که باید از شکاف بین مناطق برخودار و کم برخوردار کاسته شود گفت: بر اساس ساختارهای بودجه‌ای کشور و با شیب کنونی این امر ممکن نیست بلکه باید با پیگیری برای جذب اعتبارات ملی برای خدمت‌رسانی به مناطق کم برخوردار و رشد خدمات در این مناطق اقدام شود.

معتمدیان یکی از مصادیق مدیریت پیمانکاری را در سفر اخیر خود به روستای فیض آباد از توابع چناران عنوان کرد و توضیح داد: مردم این روستا از نداشتن آب آشامیدنی گلایه داشتند و در جست و جو برای علت یابی این مساله در عین ناباوری مشخص شد که اگرچه لوله‌های انتقال آب خریداری شده و در محل وجود دارد و خط لوله هم به میزان فراوانی برقرار است اما مدیران متولی در انتظار تامین اعتبار مردم را معطل برای ادامه اجرای پروژه کرده‌اند.

وی با اشاره به دستور اکید برای تداوم اجرای پروژه مذکور و تامین آب آشامیدنی مردم این روستا تاکید کرد: مدیریت، این است که در شرایط کمبود منابع، پول و اعتبارات بتوان خلق منبع کرد و با توجه به اولویتها اقدام به خدمت رسانی به مردم نمود.

استاندار خراسان رضوی گفت: خوشبختانه انجام سفرهای استانی کمک شایانی به شکل گیری اجماع مدیران بر سر اولویتهای شهرستانها کرد و عاملی شد برای اولویت بخشی به بودجه‌های شهرستانی، هدایت بودجه‌های استان به سمت تامین مطالبات مردم و نیز نمایان شدن ضرورت حرکت به سمت جذب بودجه‌های ملی.

معتمدیان با اشاره به این که ظرف هشت ماه گذشته به ۲۶ شهرستان از ۳۳ شهرستان استان سفر کرده‌ است افزود: در مجموع از ۶۷ شهر و ۵۴ روستای استان بازدید و برای رفاه حال مردم و تحقق مطالبات آنها هزار و ۵۴ مصوبه گذرانده شده است که هر کدام به فراخور زمان و پیگیری‌های انجام شده تا کنون به میزان قابل توجهی پیش رفته و محقق شده است.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون ۱۴۰ مصوبه کاملا اجرایی شده، تعداد ۷۴۹ مصوبه با درصد پیشرفت بالای ۹۰ درصد در محدوده زمانی تعیین شده در حال انجام است و دیگر مصوبات نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.