میرمحمدیان گفت: درصددیم تا مجموعه چالش‌های نوآوری باز سند ملی مسجد را با هدف بهره‌گیری از نظرات اندیشمندان، نخبگان حوزوی و دانشگاهی، کانون‌های تفکر، نوآوران، ائمه مساجد و عموم فعالان در راستای تأیید سند برگزار نماییم.

 سندملی مسجد به چالش عمومی و نخبگانی گذاشته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت بنیاد هدایت در راستای تدوین سند ملی مسجد اظهار داشت: تدوین سند ملی مسجد با هدف گسترش و تقویت نهاد مسجد ماموریتی است که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برعهده سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته شده است.

مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ ساعت کار تخصصی در راستای تدوین پیش‌نویس سند ملی مسجد انجام شده است ابراز داشت: در حال حاضر درصدد هستیم تا مجموعه چالش‌های نوآوری باز سند ملی مسجد را با هدف بهره‌گیری از آرای و نظرات اندیشمندان، نخبگان حوزوی و دانشگاهی، کانون‌های تفکر، نوآوران، ائمه مساجد و عموم فعالان و علاقه‌مندان مسجد در راستای تأیید، تصحیح و تکمیل سند ملی مسجد برگزار نماییم.

میرمحمدیان برگزاری چالش نوآوری باز را مدلی نو برای حل مسئله دانست و تصریح کرد: چالش یا همان مسابقه دولتی، سازوکاری نوآورانه برای اجرای پروژه‌های حاکمیتی است که زمینه بهره‌گیری از نظرات عموم ذی نفعان یک حوزه را ایجاد می‌کند.

وی ضمن تشریح بخش‌های مختلف مجموعه چالش‌های سند ملی مسجد ابراز داشت: شناخت مسائل مساجد سراسر کشور، تعیین ساختار درونی مساجد، تعیین نسبت امنا با ائمه مساجد، بررسی تناسب مدرنیته و ساختار سنتی مساجد، آینده پژوهی مساجد با توجه به تحول حکمرانی و بررسی نقش حاکمیت با حفظ جایگاه مردمی مساجد در مدیریت این نهاد مقدس از جمله بخش‌هایی است که در مجموعه چالش‌های سند ملی مسجد به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مدیرعامل بنیاد هدایت با تأکید بر اینکه سند ملی مسجد نهایتاً به امضای رئیس جمهور خواهد رسید گفت: پس از اتمام چالش، شبکه مسائل و راه‌حل‌های شناسایی شده به صورت هوشمند ترسیم و مبنانی تدوین و تصویب سند ملی مسجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌گیرد.

میرمحمدیان با اشاره به چگونگی مشارکت در مجموعه چالش‌های سند ملی مسجد خاطرنشان کرد: عموم علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پلتفرم چالش به نشانی اینترنتی challesh.ir/masjed در مجموعه چالش‌های نوآوری باز سند ملی مسجد شرکت نمایند.

مدیرعامل بنیاد هدایت بابیان اینکه افتتاحیه رسمی مجموعه چالش‌های سند ملی مسجد با حضور مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر ذی نفعان حوزه مسجد برگزار می‌شود افزود: مراحل آغازین اجرای مجموعه چالش های سند ملی مسجد از مرداد ماه آغاز شده و تا مهرماه ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.