سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است شاگردانش با سایر تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی متفاوت هستند.

کیفیت و قدرت فوتسال ایران را به جهان نشان می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سایت فیفا، محمد ناظم‌الشریعه پس از اینکه فوتسال ایران را به جایگاهی جدید در جام جهانی کلمبیا رساند، مصمم به شروع مجدد رقابت‌هاست. معمار جایگاه سوم تیم ملی در مسابقات پنج سال پیش که بهترین مقام یک تیم آسیایی به شمار می‌رود، برای نمایش درخشانی دیگر در لیتوانی ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی می‌کند. این مسابقات که ۱۲ سپتامبر تا ۳ اکتبر برگزار می‌شود، هشتمین حضور ایران در جام جهانی به شمار می‌رود.

ناظم الشریعه در این باره گفت: جام جهانی تورنمنتی بسیار مهم برای ماست. ما نشان دادیم تیم خوبی هستیم که باید روی آن حساب کرد. در لیتوانی به کل دنیا، کیفیت و قدرت فوتسال ایران را نشان می‌دهیم. ما تیمی متحد هستیم و بازی تأثیرگذاری ارائه می کنیم. دو عاملی که کلیدی برای موفقیت ماست. تلاش می‌کنیم فوتسالی هجومی ارائه کنیم و تا جای ممکن گل بزنیم.

ناظم الشریعه امیدوار است تیمش همانند سال ۲۰۱۶ که برزیل را در یک‌هشتم نهایی کنار زد، شگفتی دیگری بیافریند. سرمربی ایران درخصوص این مسابقه تصریح کرد: به یاد می‌آورم مردم می‌گفتند که ایران شکست سنگینی در این مسابقه می‌خورد. پیروزی در این مسابقه بهترین پاسخ ممکن به آنها بود.

ایران با ۱۲ قهرمانی از ۱۵ تورنمنت ممکن، قدرت بی چون و چرای برتر فوتسال آسیاست. آنها در دوران آماده‌سازی خود برای جام جهانی با مشکلی پاندمی کرونا مواجه شدند، اما توانایی تکرار نمایش پنج سال پیش و حتی بهبود آن را دارند. ناظم‌الشریعه در مورد این موضوع بیان کرد: ما سبک و تاکتیک‌های خودمان را داریم و با سایر تیم‌ها متفاوت هستیم. هر کشوری امتیازات قوی مانند توانایی‌های فنی بازیکنان، تاکتیک یا آمادگی بدنی بازیکنانش دارد. ما تلاش می‌کنیم همه این کیفیت‌ها را کنار یکدیگر داشته باشیم.

استعداد فوتسال ایران بر مبنای بازیکنان مستعدی استوار است که حرفه خود را از فوتبال خیابانی آموزش دیده‌اند و مهارت‌های لازم برای بازی در فضاهای محدود را به دست آورده‌اند. مربی ۵۱ ساله ایرانی هم محصول همین فرهنگ است؛ با اینکه همیشه از حمایت خانواده‌اش بهره نمی‌برد.

ناظم‌الشریعه هم از فوتبال خیابانی به فوتسال آمده است: پدر و مادرم همیشه به من می‌گفتند چقدر درس برای من مهم است. من پیش از آنکه به فوتسال بیایم، در رده زیر ۲۰ سال برای کشورم بازی می‌کردم. طولی نکشید که متوجه شدم آینده من همین جاست و رویای من مربیگری تیم ملی است که آن را محقق کردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.