۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: 767657

ژان پیر آدامز بازیکن فرانسوی در سن ۷۳ سالگی پس از ۳۹ سال حضور در کما درگذشت.

مرگ بازیکن سابق پی‌اس‌جی پس از ۳۹ سال کما

به گزارش قدس آنلاین، مدافع میانی اسبق نیس و پی اس جی در سال ۱۹۸۲ پس از مصدومیت از ناحیه لیگامنت تحت عمل جراحی قرار گرفت اما یک اشتباه پزشکی و تزریق دوز اشتباه بیهوشی باعث شد تا اکسیژن به مغز او نرسد و به کما برود. بعد از آن عمل، این مدافع فرانسوی سال ها در کما قرار داشت.

در حقیقت ژان پیر آدامز تقریبا نصف عمرش را در کما گذراند که در این مدت همسر وفادارش برنادت از او حمایت کرد. 

پزشک جراح و متخصص بیهوشی عمل جراحی ژان پیر آدامز، در اواسط دهه ۹۰ میلادی به یک ماه تعلیق از کار و ۷۵۰ یورو جریمه محکوم شدند.

باشگاه پی اس جی در بیانیه ای پس از فوت آدامز نوشت:« پی اس جی روز دوشنبه یکی از ستارگان سابق و درخشانش را از دست داد، مدافع سابق تیم ملی فرانسه ، ژان پیر آدامز که بین سالهای ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ پیراهن پی اس جی را پوشید.»

آدامز در سال ۱۹۴۸در داکار پایتخت سنگال متولد شد و پس از مهاجرت خانواده‌اش به فرانسه، تابعیت این کشور را بر عهده گرفت. او فوتبال حرفه‌ای خودش را از باشگاه نیمس آغاز کرد و پس از آن راهی تیم‌های نیس و پاری‌سن‌ژرمن شد. پس از افول دوران فوتبالی، ژان پیر آدام که ۳۴ ساله بود، تصمیم گرفت تا مربی تیم جوانان شود. از این رو در ماه مارس سال ۱۹۸۲ راهی شهر دیژون شد. او در این سفر سه روزه به تاندون پایش آسیب رساند. مصدومیتی جزئی که البته تمام زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داد.

ژان پیر آدامز پس از آن مصدومیت به بیمارستان ادوارد هریوتِ لیون شد و قرار بود پس از آن به خانه بازگردد. عمل جراحی هنگام اعتصاب کارکنان و توسط افراد بی‌تجربه انجام شد. در جریان عمل، به ژان پیر به دلیل نرسیدن اکسیژن کافی حمله قلبی دست داد. ژان پیر حدود ۱۵ماه در بیمارستان بستری بود. سپس مسئولان به برنادت، همسرش، گفتند که بهترین جا برای او خانه سالمندان است تا از او به بهترین شکل ممکن پرستاری شود برنادت اما نپذیرفت. او تمایل داشت تا خودش در خانه از شوهرش پرستاری کند. برنادت از ساعت هفت صبح تا هشت شب از ژان مراقبت می‌کند. دادگاه حکم را به نفع ژان صادر کرد و از این طریق مبلغی نصیب آنها شد اما کافی نبود. اگر حمایت فوتبالی‌ها نبود، به احتمال زیاد آنها ورشکسته می‌شدند.

در طول این چهار دهه، روزی نبود که برنادت همسر ژان پیِر، از مراقبت‌های روزانه شوهرش شانه خالی کند. برنادت در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفته بود: «هیچکس تاکنون ژان پیر آدامز را فراموش نکرده. فرقی ندارد تولد او باشد، کریسمس باشد یا روز پدر، کادوی ژان پیر همیشه محفوظ بوده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.