رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران خواستار حرکت این صنعت در مسیر دانش‌بنیان شدن و تلاش فعالان این بخش برای به‌روز رسانی متناسب با نوآوری‌های روز جهان شد.

دانش‌بنیان شدن صنعت چاپ برای توسعه آن الزامی‌است

به گزارش قدس آنلاین، محمد بیطرفان در وبینار هفتمین و آخرین روز از هفتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران با حضور متخصصان، پژوهشگران و صاحبان کسب و کارها در این صنعت از اقصی نقاط کشور افزود: امروز حرکت فعالان صنعت چاپ بر مبنای شرکت‌های دانش‌بنیان که به صورت دانشی با رویکرد جدید و برپایه دانش فعالیت می‌کنند، با حضور متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی از الزامات است.

بنیانگذار انجمن علمی فناوری چاپ ایران با بیان اینکه در آستانه تحولات تکنولوژی بزرگی در سطح جهان در صنعت چاپ هستیم، تصریح‌کرد:‌ در این شرایط فقط شرکت‌هایی که خودشان را با تغییرات فناورانه هماهنگ کرده باشند می‌توانند در کورس رقابت و فعالیت باقی بمانند.

وی تاکید کرد:‌ در این راستا شرکت‌ها باید خود را از نظر مالی، تحقیق و پژوهش و فناوری به‌روز کرده و مبتنی بر دانش حرکت کنند.

بیطرفان با اشاره به سخنان اخیر «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان‌کرد: وزیر ارشاد بر لزوم حمایت از ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگ به‌ویژه صنعت چاپ تاکید داشته و آن را جزو یکی از برنامه‌های اصلی خود برشمرده است.

این مقام صنفی بیان‌داشت: یکی از برنامه‌هایی که انجمن علمی فناوری چاپ ایران از روز نخست شکل‌گیری در دستور کار خود قرار داده، ایجاد پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه و حمایت از پژوهشگران و دانشجویان در این عرصه بوده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.